اخبار عمومی

مهمترین اخبار رسانه ها/ از حذف دوباره اسنپ تا کابوس کرونا

داتیکا: در پرونده خبری داتیکا، روزانه از مهمترین و جدیدترین اخبار حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مطلع شوید. مروری بر اخبار رسانه در روز پنج شنبه دهم بهمن ماه را می خوانید:

 

  • رفع اشکال بزرگ iOS با بروزرسانی این سیستم عامل

باشگاه خبرنگاران‌جوان: اپل به تازگی بروزرسانی جدیدی از سیستم عامل iOS منتشر کرده است. این بروزرسانی iOS 13.3.1 و iPadOS 13.3.1  سازگار با آیفون‌ها و آیپدها است که مشکلات کاربران دستگاه‌های اپل را برطرف می‌کند. سیستم عامل‌های قبل از این ارائه شده، دارای باگ‌هایی بوده‌اند که بسیاری از کاربران را تحت تأثیر قرار داده است.

 

  • اپل اپلیکیشن اسنپ را دوباره حذف کرد

شهر سخت‌افزار: اسنپ توانست برای چند روز و با حقه‌ای عجیب روی اپ استور حاضر شود ولی بالاخره اپل متوجه آن شده و نرم‌افزار مذکور را از اپ استور حذف کرد. در این راهکار، تیم توسعه دهنده اسنپ با تغییر نام، لوگو، نام تیم توسعه دهنده و مشخصات ظاهری، نرم‌افزاری با عملکرد رادیو اینترنتی را روی اپ استور ثبت کرد و از کاربرانش خواسته بود تا این نرم‌افزار را دانلود و روی گوشی‌های خود نصب کنند.

 

  • یک کارت برای همه کارها؛ ایده‌ای قدیمی است

آنا: رئیس‌جمهور چندی پیش در جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات با تأکید بر تسهیل و تسریع ارائه خدمات الکترونیک به مردم گفت: آن چیزی که ما از دولت الکترونیک انتظار داریم، یک کارت است برای همه کار.

 

  • کافه پارک با محوریت “انرژی هوشمند”

ایسنا: کافه پارک با موضوع فناوری همگرا (NBOC) و محوریت انرژی هوشمند در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار می‌شود. در این کافه پارک به موضوعاتی چون امکان‌سنجی راه‌حل‌های هوش مصنوعی در صنعت انرژی، بیان مسائل قابل حل صنایع نفت، گاز و برق با ابزارهای هوش مصنوعی، معرفی شرکت‌های موفق حوزه انرژی و هوش مصنوعی پرداخته خواهد شد.

 

  • تعطیلی موقت دفاتر گوگل در چین در پی ویروس کرونا

باشگاه خبرنگاران‌جوان: شرکت گوگل اعلام کرد به طور موقت همه دفاتر خود را در چین به علت شیوع ویروس کرونا تعطیل می‌کند. این تعطیلی شامل همه دفاتر در خاک چین، هنگ کنگ و تایوان می‌شود. پیش از این نیز شرکت‌های بزرگ تجاری از جمله اپل سفر کارکنان خود را به این کشور محدود کرده‌اند.

 

  • ۵ گام ایران برای تسخیر فناوری فضایی

مهر: نقشه راه فناوری فضایی ایران نشان می دهد که کشورمان پرتاب چندین ماهواره را تا افق ۱۴۰۴ برای تثبیت فناوری فضایی در مدار ۳۶ هزار کیلومتری بالای زمین (ژئو) در برنامه دارد و این مسیر را با ماهواره «ظفر» آغاز خواهد کرد.

 

  • غرامت ۵۰۰ میلیون دلاری فیسبوک به ساکنین ایلینویز

اسپوتنیک: با استناد به بیانیه شرکت آمریکایی فیسبوک برای پرداخت دادخواست ساکنان ایلینویز در مورد استفاده از فناوری تشخیص چهره موافقت کرده است مبلغ ۵۵۰ میلیون دلار بپردازد. پیش از این گزارش شده بود که فیس بوک دیگر به طور خودکار از فناوری تشخیص چهره در شبکه اجتماعی استفاده نخواهد کرد.

 

  • “سیمرغ” برای پرتاب “ظفر” مستقر شد

ایسنا: محمدجواد آذری جهرمی با انتشار عکسی از استقرار ماهواره‌بر “سیمرغ” در پایگاه پرتاب در صفحه اینستاگرام خود نوشت: “این هم از سیمرغ ایرانی که در سایت مستقر شد.

 

  • قیمت بیت کوین به بیش از ۹ هزار دلار رسید

آی‌تی‌سی نیوز: بیت کوین، بزرگترین ارز مجازی دنیا، در ۲۷ ژانویه ۵ درصد افزایش قیمت داشت و در بازار بیت استمپ مستقر در لوکزامبورگ به بالاترین حد ۹۱۴۲٫۸۰ دلار رسید ولی پس از آن کمی کاهش داشت. بیت کوین در حال حاضر ۹۰۱۷ دلار معامله می‌شود ولی این قیمت هم بیش از ۴ درصد نسبت به ۲۴ ساعت گذشته افزایش یافته است.

 

  • قیمت گلکسی زد فلیپ سامسونگ فاش شد

جی‌اس‌ام: خانواده گلکسی اس ۲۰ و گلکسی زد فلیپ قرار است در تاریخ ۲۲ بهمن رسما از سوی سامسونگ معرفی شوند. سری گلکسی اس ۲۰ از اولین جمعه ماه مارس یعنی ۱۶ اسفند وارد بازار خواهد شد. در آن سو، گلکسی زد فلیپ از تاریخ ۱۴ فوریه (۲۴ بهمن) با قیمت ۱۴۰۰ دلار به بازار می‌آید.

 

  • روش ردیابی گوشی‌های گم‌شده یا سرقتی

ایسنا: اگر گوشی‌تان گم شده یا به سرقت رفته، می‌توانید با استفاده از امکاناتی که اپراتورها دارند یا قابلیت‌های خود گوشی، آن را پیدا کنید. البته این امکان در صورتی فراهم است که گوشی همراه روشن باشد.

 

  • ماهواره‌‌بر سروش برای مدارهای ارتفاع بالا ساخته می‌شود

فارس: سخنگوی حوزه فضایی سازمان صنایع هوافضا گفت: در آینده ای نزدیک ماهواره‌بر سروش که در مرحله ساخت قرار دارد را برای دستیابی به مدارهای ارتفاع بالا (ژئو) خواهیم داشت.

 

  • اقدام جالب ال‌جی برای مقابله با ویروس کرونا

باشگاه خبرنگاران‌جوان: در اثر سوانح صورت گرفته این هفته، شرکت ال‌جی قانون منع کامل بر روی سفر به چین در نظر گرفت. تمامی کارمندان این شرکت که حالا در چین حضور دارند باید سریعا از این قانون پیروی کرده و کشور چین را ترک کنند.

 

  • چهارمین پرتاب استارلینک با موفقیت انجام شد

دیجیاتو: اسپیس ایکس چهارمین محموله از ماهواره های استارلینک را با موفقیت در مدار زمین قرار داد و بوستر راکت فالکون ۹ را نیز در اقیانوس اطلس مهار کرد.

 

  • محبوب‌ترین شبکه ارتباطی گیمرها برای ساعاتی در ایران از دسترس خارج شد

زومیت: دیسکورد از سه‌شنبه شب در ایران از دسترس خارج شد و ساعاتی بعد یعنی در بعدازظهر روز چهارشنبه مجدد در دسترس قرار گرفت. دیسکورد یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین شبکه‌های ارتباطی بین گیمرها است که اولین‌بار در سال ۲۰۱۵ منتشر شد و نسخه پایدار آن هم در آوریل ۲۰۱۹ در دسترس قرار گرفت.

 

  • هشدار درباره شیوع نسخه جدید یک باج‌افزار

ایسنا: نسخه جدیدی از باج‌افزار استاپ (djvu) STOP شناسایی شده که با فایل‌های نصب جعلی برنامه‌ها و اجرای فایل‌های پیوست آلوده پست‌های الکترونیکی منتشر می‌شود و تعداد زیادی از مراکز و کاربران ایرانی به آن آلوده شده‌اند.

 

  • هکرها؛ تهدید اصلی انتخابات الکترونیک

باریش‌نیوز: انتخابات الکترونیک می‌تواند مزایای بسیاری داشته باشد اما با توجه به این‌ که هکرها با دسترسی به اطلاعات قادر به تغییر نتایج انتخابات هستند به همین دلیل انتخابات الکترونیک توصیه نمی‌شود.

 

  • آزمایش گرافیکی بازی‌ها مشهور بر روی نسل بعدی کنسول‌ها

باشگاه خبرنگاران‌جوان: یکی از مهم‌ترین مسائل در نسل بعدی کنسول‌ها، گرافیک عناوینه اجرا شده روی آن‌ها است که ذهن بسیاری از گیمرها را با خود درگیر کرده است. به تازگی یکی از انیماتورهای دو عنوان The Last of Us و Assassin’s Creed اعلام کرده است که در حال آزمایش این دو بازی روی کنسول‌های PS5 و Xbox Series X است.

 

  • شیائومی: فعلا منتظر دوربین‌های سلفی زیر نمایشگر نباشید!

آی‌تی‌رسان: براساس گفته‌های نایب‌رییس شیائومی، فناوری دوربین در زیر نمایشگر به این‌زودی‌ها اتفاق نخواهد افتاد، چراکه هنوز چالش‌های تکنولوژیکی بزرگی بر سر راه آن وجود دارند.

 

  • شکایت SONOS از گوگل در پی نقض پتنت

زومیت: شرکت سونوس (Sonos)، از پیشگامان تجهیزات صوتی هوشمند واقع در کالیفرنیا با ادعای اینکه گوگل در اسپیکرهای هوشمند خود (google home) پتنت‌های ثبت شده‌ی آن‌ها را نقض کرده، شکایت خود را تقدیم دادگاه کرد.

 

 

 

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل