موبایلی با دوربین سلفی ۱۰۸ مگاپیکسلی به بازار می آید

یکی از کاربران توئیتر فاش کرده به زودی موبایلی با دوربین سلفی ۱۰۸ مگاپیکسلی به بازار عرضه می شود.

به گزارش داتیکا به نقل از خبرگزاری مهر، از حدود یک سال قبل موبایل‌هایی با دوربین پشتی بیش از ۱۰۰ مگاپیسکل به بازار عرضه شده‌اند. همزمان دوربین‌های سلفی دستگاه‌ها نیز تا ۴۴ مگاپیکسل ارتقا یافتند.

اما یکی از کاربران توئیتر به نام Digital Chat Station فاش کرد به زودی موبایلی با دوربین سلفی ۱۰۸ مگاپیکسلی به بازار عرضه می‌شود. البته این کاربر نام سازنده دستگاه را اعلام نکرده است.

هرچند موبایل‌هایی با دوربین سلفی بیش از ۱۰۰ مگاپیسکل بسیار جذاب به نظر می رسند اما جزئیاتی درباره چگونگی نصب آنها در دستگاه وجود ندارد. حسگرهای ۱۰۸ مگاپیکسلی موجود بسیار بزرگ هستند و فضای زیادی از پشت دستگاه را اشغال می‌کنند. بنابراین قرار دادن یکی از آنها جلوی موبایل به معنای آن است که روی نمایشگر یک بریدگی یا سوراخ بزرگی وجود خواهد داشت.

البته کارشناسان معتقدند دو روش برای نصب چنین ماژولی بدون ایجاد یک بریدگی یا سوراخ بزرگ روی نمایشگر وجود دارد. روش نخست استفاده از طراحی پاپ آپ است. زیرا این مکانیسم را می‌توان طوری تنظیم کرد که برای حسگر بزرگ‌تر مناسب باشد. روش دیگر استفاده از دوربین‌های فلیپ مجهز به موتور مانند «زن فون ۶» و «زن فون ۷» است. با کمک این روش می‌توان یک دوربین ۱۰۰ مگاپیکسلی را طوری پشت دستگاه قرار داد که پس از چرخاندن به دوربین سلفی تبدیل شوند.

این درحالی است که اخباری درباره عرضه موبایل‌هایی با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی در سال جاری نیز منتشرشده است. طبق گزارش‌ها موبایل ZTE Axon 30 Pro احتمالاً نخستین دستگاهی است که مجهز به چنین حسگر موبایلی خواهد بود.

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،موبایل و تبلت

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل