ناراحتی کاربران از تصمیم جدید اپل/خداحافظ آیفون ۸

داتیکا: کمپانی اپل بی تردید یکی ازموفق ترین ها در بازار گوشی های هوشمند در جهان است. تنها چند سالی است که نسل جدید گوشی‌ هوشمند اپل با ویژگی‌هایی نظیر بدنه‌ی شیشه‌ای، تراشه‌ی قدرتمندA11 Bionic  و پشتیبانی از شارژ بی‌سیم وارد بازارهای جهانی شده است و دنیا را تحت تاثیر قرار داده است. شهریور ماه سال ۹۶ بود که کمپانی اپل، دو گوشی آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس را معرفی کرد و به بازار فرستاد و حالا در بهار ۲۰۲۰ تصمیم گرفته به تولید آن پایان دهد.

هنگامی که اپل در سال ۲۰۱۶ از آیفون ۷ رونمایی کرد؛ چرایی حذف‌ شدن جک ۳.۵ میلی‌متری و پرکاربرد هدفون از این گوشی هوشمند، ذهن بسیاری از کاربران و طرفداران آیفون را به خود مشغول کرده بود؛ اما پس از گذشت یک سال از آن زمان، کوپرتینونشین‌ها در تاریخ ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) اعلام کردند که یکی دیگر از ویژگی‌های بنیادی آیفون را حذف کرده‌اند و دیگر خبری از کلید فیزیکی هوم در گوشی‌های این شرکت نخواهد بود اما در پس تغییر صورت‌گرفته، دلیلی مهم نهفته‌ است. اپل به‌ مناسبت بزرگداشت دهمین سالگرد عرضه‌ی نسخه‌ی ابتدایی آیفون، برای نخستین‌ بار در تاریخ خود، سه گوشی هوشمند آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون ۱۰ iPhone X  را در یک رویداد معرفی کرد تا خریداران بالقوه بیش از هر زمان دیگری در انتخاب مدل مورد نظر خود آزادی عمل داشته باشند.

آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس، که محصولاتی با طراحی سال ۲۰۱۵ و فناوری ۲۰۱۶محسوب می‌شدند، از پردازنده‌ی یکسان و قدرتمند A11 Bionic بهره می‌بردند و انتخابی ایمن به‌شمار می‌رفتند و به همین دلیل طرفداران زیادی در بازار پیدا کردند.

حالا اما اپل با معرفی آیفون SE 2020  ، تصمیم گرفته که به تولید آیفون ۸ خاتمه دهد. اما با نگاهی به فروش خوب این گوشی در بازار و محبوبیت آن نزد کاربران احتمالا این سوال در ذهنتان شکل می گیرد که چرا اپل دست به چنین اقدامی زده است؟ هرچند که علت این کار دقیقا روشن است: آیفون SE 2  تقریبا همان آیفون ۸ است که به A13  و نرم افزار بهتر در بخش دوربین مجهز شده و در قالب آپشن های رنگی متنوع تری به بازار می آید. این گوشی همچنین نسبت به قیمت اولیه آیفون ۸ ارزان تر است و در نتیجه دیگر دلیلی برای رقابت آن با دیگر محصولات شرکت سازنده اش باقی نمی ماند.

اپل همچنین تولید و فروش آیفون ۸ پلاس را هم متوقف کرده اما شرایط در مورد این گوشی کمی پیچیده است. در حالی که امکان خرید آیفون ۸ پلاس از فروشگاه های اپل دیگر وجود ندارد، هیچ محصولی با نام آیفون  SE Plus  هم از جانب اپل معرفی نشده تا جای این گوشی را بگیرد. بنابراین روشن است که اپل همچنان به برخی شرکای فروش خود اجازه می دهد که نسخه های پلاس باقیمانده در انبارهایشان را به فروش برسانند اما اینکه عرضه این گوشی تا چه زمانی ادامه پیدا می کند مساله ایست که هنوز مشخص نشده.

روشن است که اگر اپل در کنار نسخه استاندارد آیفون SE 2 مدل پلاس آن را هم معرفی می کرد قدرت انتخاب برای کاربرانش بیشتر می شد اما شاید شرکت کالیفرنیایی تلاش دارد هواداران گوشی های بزرگ تر را به خرید آیفون ۱۱ سوق دهد و با حذف آیفون ۸ پلاس مسیر را برای فروش تازه ترین آیفون هایش هموار نماید.

به این ترتیب طرفداران  اپل باید رسما با آیفون۸ و ۸ پلاس خداحافظی کنند و منتظر آمدن آیفون ۱۱ به بازار باشند.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : خبر ویژه،موبایل و تبلت

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل