نسل‌های مختلف چقدر به امنیت گوشی‌های خود اعتماد دارند؟

گزارش‌ها نشان می‌دهد که از هر ۱۰ کودک، یک نفر با نشت اطلاعات مالی مواجه شده‌اند و ۱۵ درصد از کودکان گزارش داده‌اند که تلاشی برای سرقت حساب آنلاین آنها صورت گرفته است.

به گزارش داتیکا به نقل از ایسنا، شرکت مک‌آفی از دو گزارش نظرسنجی پرده‌برداری کرد که سطح ارتباط بین نسل‌ها را در مورد میزان ایمن بودن دستگاه‌های تلفن همراه و میزان آسیب‌پذیری مصرف‌کنندگان در برابر تهدیدات روی آن دستگاه‌ها نشان می‌دهد.

طرز فکر نسل‌های مختلف در مورد میزان ایمن بودن دستگاه‌های تلفن همراه
مصرف‌کنندگان برای حفاظت از داده‌ها، حریم خصوصی و هویت خود ارزش قائل هستند. در این گزارش، والدین و کودکان در مورد رفتارهای مربوط با تلفن همراه خود مورد بررسی قرار گرفتند تا مشخص شود که کودکان چگونه از دستگاه‌های تلفن همراه استفاده می‌کنند و رفتار واقعی آنها در کجا با مفروضات والدینشان متفاوت است، حوزه جدیدی از تحقیقات در صنعت که شامل دیدگاه بسیار مهمی از کودکان است.

یافته‌های کلیدی تحقیق مک‌آفی نشان می‌دهد در حالی که مصرف‌کنندگان می‌دانند رایانه‌های رومیزی و لپ‌تاپ‌هایشان به محافظت نیاز دارند، آگاهی از نیاز به محافظت از دستگاه‌های تلفن همراه، به‌روز نشده است. در سطح جهانی، کودکان و نوجوانان اعتماد بیشتری به دستگاه های تلفن همراه دارند. ۵۹ درصد از کودکان فکر می کنند که تلفن همراه امن‌تر از رایانه است، در حالی که والدین توجهشان را به امنیت تلفن و رایانه، به‌طور مساوی تقسیم کرده‌اند.

دستگاه‌های تلفن همراه کودکان در سطح جهانی کمتر محافظت می‌شوند. ۵۶ درصد از والدین از رمز عبور برای محافظت از دستگاه‌های تلفن همراه استفاده می‌کنند، در حالی که تنها ۴۱ درصد از کودکان و نوجوانان از رمز عبور استفاده می‌کنند که خطرات ایمنی ایجاد می‌کند.

کودکان خطرات بزرگسالی را تجربه می کنند. از هر ۱۰ والدین یک نفر گزارش کرده است که کودکان با نشت اطلاعات مالی مواجه شده‌اند و ۱۵ درصد از کودکان گزارش داده‌اند که تلاشی برای سرقت حساب آنلاین آنها صورت گرفته است.

بلوغ حوزه موبایل و برابری جنسیتی
در حالی که اعضای خانواده تقریباً همه به دستگاه های تلفن همراه متکی هستند، نحوه استفاده آنها از این دستگاه‌ها بر اساس جنسیت متفاوت است. این تحقیق نشان داد که در سطح جهانی، در سن ۱۵ سالگی، استفاده از موبایل به‌طور قابل توجهی افزایش می‌یابد و تا بزرگسالی ثابت می‌ماند.

دختران قبلاً در بسیاری از کشورهای مورد مطالعه، به ویژه در آمریکای شمالی و اروپا، استفاده از تلفن همراه را پذیرفته بودند. در این مناطق، دختران ۱۰ تا ۱۴ ساله به‌طور قابل توجهی بیشتر از پسران هم‌سن خود از دستگاه‌های تلفن همراه استفاده می‌کنند.

استفاده از رسانه‌های اجتماعی نیز در ایالات متحده تفاوت‌های قابل توجهی را از نظر جنسیت نشان می‌دهد و دختران تقریبا تمام فعالیت‌های تلفن همراه را با نرخی بالاتر از پسران انجام می‌دهند، همانطور که در سطح جهان، ۵۳ درصد از دختران در تمام گروه‌های سنی از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند در حالی که این رقم در پسران ۴۴ درصد است.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل