نصر تهران مخالفت رسمی خود با تصویب کلیات طرح صیانت را اعلام کرد

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در بیانیه‌ای ضمن مخالفت صریح با تصویب کلیات طرح صیانت، از آمادگی خود برای ارائه‌ پیش‌نویس قوانین دیگری که برای ساماندهی صنعت دیجیتال ضرورت دارند به مجلس خبر داد.

به گزارش داتیکا به نقل از دیجیاتو، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در بخشی از بیانیه خود در مخالفت با تصویب کلیات طرح صیانت، با اعلام این پیشنهاد به مرکز پژوهش‌های مجلس که بررسی طرح صیانت متوقف شود و مسکوت بماند، اعلام کرد: «در مقابل این سازمان تعهد می‌دهد ظرف کمتر از شش ماه پیش‌نویس سه قانون کلیدی و ضروری این حوزه را ارائه دهد.»

اعلام آمادگی نصر تهران برای پیشنویس قوانین حوزه دیجیتال
بر اساس توضیحات این بیانیه این پیش‌نویس شامل «اصلاحیه قانون جرائم رایانه‌ای مصوب ۱۳۸۸»، «قانون حمایت از حریم شخصی و حقوق کاربران فضای مجازی» و نیز «قانون حقوق و مسوولیت‌های پلتفرم‌های آنلاین و استفاده سالم از شبکه‌های ارتباطی» است.

نصر تهران بر اساس بیانیه خود قصد دارد با مشارکت فعالانه نمایندگان بیش از پانصد کسب‌وکار در بیست و یک کمیسیون تخصصی این سازمان و همراهی تمامی ذی‌نفعان این پیش‌نویس را تهیه کرده و به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

این در حالی است که بنا بر توضیحات نصر تهران، این پیشنهاد به طور کلی نادیده گرفته ‌شده است.

مجلس به ایرادات نصر تهران بی‌توجهی کرده است
نصر تهران با تاکید بر اینکه در بیانیه‌های پیشین ایرادهای کلیدی نسخه‌های مختلف این طرح را برشمرده و در یک گزارش بیست صفحه‌ای به تفصیل نقدها و پیشنهادهای خود را شرح داده؛ به حضور نمایندگان نصر تهران در جلساتی با حضور نمایندگان مجلس اشاره کرده و از بی‌توجهی مجلس به این نشست‌ها انتقاد کرده است.

تصویب کلیات طرح صیانت علاوه بر موانع مستقیمی که در رونق تولید دیجیتال ایجاد می‌کند، پیامدهای دیگری نیز دارد؛ اعلام کرده: « نخستین پیامد این طرح از بین بردن امید و مایوس کردن جوانان از آینده است. پیامد دیگر تصویب آن، از بین رفتن انگیزه نهادهای صنفی بخش خصوصی برای مشارکت و مطالبه‌گری در خصوص وضع قوانین و ضوابط است.»

نصر تهران در بخشی از بیانیه خود به این موضوع اشاره کرده که فرایند قانون‌گذاری آغشته به نیات سیاسی و غیرفنی شده و همین موضوع منجر شده اعتماد به ماهیت فرایند از بین برود.

در پایان این بیانیه نصر تهران با تاکید بر مخالفت هیات‌مدیره این سازمان با تصویب کلیات طرح صیانت، بار دیگر خواستار فراهم شدن فرصتی برای بررسی و ارائه پیش‌نویس از طرف این سازمان در بازه زمانی مشخص شده است.

برچسب‌ها : ،،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،خبر ویژه،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل