نوآوری‌هایی برای کمک به تجربه متاورس؛ «پوست دوم» و «دستبند کنترل»

شرکت‌های فعال در عرصه فناوری‌های نوین طی روزهای گذشته در نمایشگاه تکنولوژی‌های لاس‌وگاس از نوآوری‌های خود برای کمک به تجربه متاورس (فراجهان) رونمایی کردند.

به گزارش داتیکا به نقل از یورونیوز، یکی از این نوآوری‌ها لباسی است که سیم‌های آن به پوست بدن می‌چسبد. حسگرهای این لباس به یک اپلیکیشن تلفن همراه متصل هستند. کاربر پیش از استفاده از عینک و کلاه مخصوص واقعیت مجازی می‌تواند شدت هر کدام از حس‌هایی را که قرار است با این لباس ابتکاری حس کند، تعیین کند.

به عنوان مثال کاربر می‌تواند تصمیم بگیرد نیش حشرات را تا چه حد در متاورس حس خواهد کرد. او همچنین می‌تواند تعیین کند که میزان خونریزی‌ و دردش پس از برخورد گلوله به وی در متاورس چه قدر باشد.

خوزه فوئرتس، رئیس شرکت اسپانیایی اوو (Owo) که این لباس‌ها را تهیه کرده است می‌گوید: «با یک پوست دوم می‌خواهیم به متاورس جان بدهیم. حس تماس را در دنیای مجازی پدید خواهد آورد.»

لباس‌های شرکت اوو قرار است تا پایان سال ۲۰۲۲ به قیمتی کمتر از ۴۰۰ یورو در بازار عرضه شود.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت فیسبوک که نامش را به متا تغییر داده است چند ماه پیش اعلام کرد که متاورس را آینده اینترنت می‌داند و در همین‌ راستا سرمایه‌گذاری زیادی در این زمینه انجام خواهد داد.

اتصال دنیای‌های مجازی به یکدیگر، ایجاد هماهنگی بین آنها و فراهم کردن زمینه دسترسی افراد به عینک‌های سه بعدی راحت و ارزان از جمله چالش‌های پیش‌روی گسترش استفاده از متاورس است.

کاربران در متاورس آواتاری سه‌بعدی از خود خواهند شد که امکان کشف فراجهان را برای آنها فراهم خواهد کرد.

دستبندهایی با قابلیت تشخیص سیگنال‌های الکتریکی ارسالی از مغز به دست
یکی دیگر از نوآوری‌های عرضه‌شده در نمایشگاه تکنولوژی لاس‌وگاس عینک‌های سبک‌تر و تخصصی‌تر برای سفر به دنیای واقعیت مجازی است. با این حال عینک‌های ساخت شرکت «شیفت‌تال» (Shiftall) که قرار است بهار آینده وارد بازار شود از مدل‌های کنونی گران‌تر است.

یک شرکت اسرائیلی به نام «دستگاه‌های پوشیدنی» (Wearable Devices) نیز در نمایشگاه تکنولوژی‌های لاس‌وگاس از طرح خود برای ساخت دستبندی رونمایی کرد که سیگنال‌های الکتریکی ارسالی از مغز انسان به دست‌ها را تشخیص می‌دهد. این دستبندها در عمل امکان کنترل محصولات هوشمند را با تکان دادن انگشتان فراهم خواهد کرد.

 

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،لبه دانش

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل