هر ۶۰ ثانیه در دنیای اینترنت و شبکه‌های اجتماعی چه می‌گذرد؟

داده‌های آماری نشان می‌دهد در حال حاضر بیش از ۶۵ درصد جمعیت جهان یا تقریبا ۵.۱۷ میلیارد نفر به اینترنت دسترسی دارند که رشد ۱۰ درصدی را نسبت به ابتدای سال جاری میلادی نشان می‌دهد. اما شاید برای شما جالب باشد بدانید در هر دقیقه چه اتفاقاتی در اینترنت رخ می‌دهد؟

به گزارش داتیکا به نقل از دیجیاتو، اینفوگرافیک جدیدی از سوی شرکت نرم‌افزاری «Domo» منتشر شده که به این سوال به صورت کلی پاسخ می‌دهد. در این اینفوگرافیک، اطلاعات جالبی از فعالیت کاربران اینترنت در سطح جهان در بازه زمانی یک دقیقه ارائه شده است. برای مثال طبق یافته‌های این شرکت، در هر ۶۰ ثانیه ۵.۷ میلیون جستجو در گوگل انجام می‌شود. در همین مدت زمان کاربران فیسبوک و اینستاگرام به ترتیب ۲۴۰ و ۶۵ هزار عکس را با سایر کاربران به اشتراک می‌گذارند.

در همین زمان کوتاه، ۶۶۸ هزار پیام در اپلیکیشن «دیسکورد» و ۱۲ میلیون پیام توسط کاربران سرویس پیام‌رسان اپل یعنی «آی‌مسیج» ارسال می‌شود. کاربران Slack نیز به طور متوسط ۱۴۸ هزار پیام در هر دقیقه ارسال می‌کنند و پلتفرم «مایکروسافت تیمز» ردموندی‌ها ۱۰۰ هزار کاربر را به یکدیگر متصل می‌کند.

طبق این اطلاعات، اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های مربوط به رسانه‌ها نیز هر یک دقیقه مورد استفاده بسیاری از کاربران قرار دارند. برای مثال در هر یک دقیقه کاربران نتفلیکس ۴۵۲ هزار ساعت و کاربران یوتیوب ۶۹۴ هزار ساعت محتوا را پخش می‌کنند.

از نکات قابل توجه دیگر این اطلاعات، می‌توان به شبکه اجتماعی تقریبا تازه تاسیس «کلاب هاوس» اشاره کرد که در هر دقیقه ۲۰۸ روم در آن‌ ساخته می‌شود. همچنین ۵۷۵ هزار توییت ارسال شده در توییتر نیز قابل توجه است.

در بخش‌های مربوط به خرید‌ نیز می‌توان گفت حدود شش میلیون نفر در هر دقیقه به صورت آنلاین خرید می‌کنند. در آمازون، کاربران به طور متوسط ۲۸۳ هزار دلار در هر ۶۰ ثانیه خرید می‌کنند. این میزان در مدت زمان مشابه برای سرویس‌های ونمو (متعلق به PayPal) و Instacart (سرویس تحویل مواد غذایی) به ترتیب ۳۰۴ و ۶۷ هزار دلار است.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

پوسته‌سازی در فضای مجازی

کارشناسان امنیتی و برنامه‌نویسان، پوسته‌سازی یا ایجاد یک نسخه کپی از پلتفرم اصلی را مخالف امنیت و…
آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل