همکاری گوگل، متا و توئیتر با اتحادیه اروپا بر ضد نفرت پراکنی

وزرای دادگستری عضو اتحادیه اروپا و مدیران ارشد گوگل و متا از همکاری برای شکل دادن به یک چارچوب حقوقی به منظور مقابله با نفرت پراکنی اینترنتی خبر داده‌اند.

به گزارش داتیکا به نقل از مهر، کشورهای اروپایی و آمریکا در سال‌های اخیر تلاش‌های خود به منظور ایجاد چارچوب‌های قانونی به منظور ملزم کردن غول‌های فناوری در آمریکا به مقابله با نفرت پراکنی را تشدید کرده‌اند.

اتحادیه اروپا قانون خدمات دیجیتال را به تصویب رسانده که به موجب آن شرکت‌های فناوری برای مقابله با نشر محتوای غیرقانونی، داده‌های دروغ و نفرت پراکنی بر روی پلتفرم‌های خود باید تلاش بیشتری صورت دهند، در غیر این صورت حداکثر معادل شش درصد از گردش مالی سالیانه خود جریمه می‌شوند.

به گفته اریک دوپوند وزیر دادگستری فرانسه قرار است قوانین جدید اتحادیه اروپا در مورد فعالیت شرکت‌های فناوری به گونه‌ای تنظیم شوند تا آنها در این زمینه حرف آخر را نزنند. به گفته وی اروپا نیازمند یک چارچوب روشن و دقیق است که موجب احترام به آزادی بیان شود.

در شرایطی که گوگل و متا از همراهی با این روند خبر داده‌اند، توئیتر نماینده‌ای به نشست بررسی این موضوع در فرانسه نفرستاد که واکنش تند وزیر دادگستری این کشور را به دنبال داشت. او در این مورد گفت: هنوز یک صندلی خالی وجود خواهد و در جلوی این صندلی عنوان توئیتر وجود دارد تا نشان دهد آنها اینجا نیستند و پشیمان شوند.

توئیتر در واکنش اعلام کرد که این شرکت به دلیل قوانین کووید -۱۹ خود در نشست مذکور شرکت نکرده، اما کاملاً متعهد به همکاری با مقامات اروپایی برای ایمن تر کردن اینترنت است.

برچسب‌ها : ،،

مطالب مرتبط

رونمایی گوگل از جما

گوگل یک مدل هوش مصنوعی متن‌باز به نام جما (Gemma) منتشر کرده است که می‌گوید با استفاده…

حقایقی جالب در مورد اینترنت

داتیکا-برنرز لی، دانشمند حوزه کامپیوتر در آزمایشگاه فیزیک ذرات ژنو سوئیس، تلاش می‌کرد راهی آسان برای دانشمندان…
آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل