به گزارش داتیکا به نقل از مجله هوش مصنوعی، هوش مصنوعی در روزنامهنگاری فقط به معنای جایگزینی روزنامهنگاران نیست. این فناوری عملکرد خود را از ارائه پیشنهادهای خبری به کاربرانی که به رسانهها دسترسی دارند، آغاز میکند. این موضوع بهشدت روی شبکههای اجتماعی و موتورهای جستجو کار میکند. برای مثال الگوریتم فیسبوک مقالات خبریای را به کاربران پیشنهاد میدهد که بر اساس بازدیدها و نیز کانالهایی است که درگذشته ترجیح دادهاند. این اتفاق تنها با استفاده از هوش مصنوعی امکانپذیر است که میتواند تجزیهوتحلیل دادهها را انجام دهد و انتخاب و سلیقه افراد را پیدا کند. جمله معروف «هوش مصنوعی میتواند شمارا بهتر از خودتان بشناسد» یک واقعیت محض است.
در حال حاضر، «آسوشیتدپرس» از روباتهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای انجام کارهای اساسی مانند نوشتن ۲ تا ۶ پاراگراف در مورد امتیازات تیمهای ورزشی و گزارش درآمد سهماهه سازمانها استفاده میکند. همچنین «واشنگتن پست» نیز نتایج انتخابات در سوئیس و نتایج المپیک را توسط هوش مصنوعی ارائه میدهد.
?