هکرها با یک تکه کاغذ شبکه 6G را زیر سوال می برند

محققان «دانشگاه رایس» و «دانشگاه براون»، نقص امنیتی را کشف کرده‌اند که به هکرها اجازه می‌دهد سیگنال‌های بی‌سیم شبکه 6G را شنود کنند. آنها می‌گویند فناوری جدید و پیشرفته شبکه 6G را می‌توان با استفاده از یک تکه کاغذ، یک چاپگر جوهرافشان، یک فویل فلزی و یک لمیناتور در عرض پنج دقیقه هک کرد.

به گزارش داتیکا به نقل از دیجیاتو، محققان قصد دارند یافته‌های خود را در کنفرانس سالانه امنیت و حریم خصوصی شبکه‌های بی‌سیم و موبایل ACM WiSec 2022 که هم اکنون در حال برگزاری است به نمایش بگذارند.

«ادوارد نایتلی» یکی از محققان این پژوهش، استاد مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه رایس، توضیح می‌دهد:

«آگاهی از یک تهدید در برابر خطرات آینده، اولین گام مقابله با آن است. فرکانس‌هایی که در برابر این حمله آسیب‌پذیر هستند، هنوز مورد استفاده قرار نگرفته‌اند، اما باید برای آن آماده باشیم.»

روش هک شبکه 6G
نایتلی در این تحقیق با «دنیل میتلمن»، استاد مهندس دانشگاه براون و همکارانشان نشان دادند که هکر به راحتی می‌تواند یک ورق کاغذ اداری پوشیده شده از نمادهای فویل دوبعدی (متاسرفیس) بسازد و از آن برای تغییر مسیر بخشی از انتقال بین دو کاربر استفاده کند.

متاسرفیس‌ها ورقه‌های نازکی از مواد با طراحی نقش و نگار دار هستند که نور یا امواج الکترومغناطیسی را کنترل می‌کنند.

فرکانس 150 گیگاهرتزی که در این آسیب‌پذیری از آن سواستفاده می‌شود، در شبکه‌های 5G یا Wi-Fi امروزی استفاده نمی‌شود. با این وجود نایتلی اشاره می‌کند که اپراتورهای بی‌سیم قصد دارند فرکانس‌های 150 گیگاهرتزی یا مشابهی با نام امواج تراهرتز یا امواج میلی متری را در دهه آینده راه‌اندازی کنند که این امر می‌تواند برای آن‌ها هم تهدید به حساب بیاید.

اخیرا سامسونگ اعلام کرده بود که توسعه شبکه 6G را با سرعتی حدود 50 برابر بیشتر از 5G آغاز می‌کند. گفتنی است که طبق ادعای سامسونگ سرعت 6G می‌تواند به میزان 1 ترابیت در ثانیه برسد که حدود 50 برابر سریع‌تر از سرعت 20 گیگابیت در ثانیه شبکه‌های 5G است.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل