واکنش شیائومی به بحران جدید تحریم‌های آمریکا

به گزارش زومیت، مدیر محصول شیائومی اخیرا در مصاحبه‌ای اعلام کرده که این شرکت خود را برای بدترین شرایط آماده کرده و می‌داند که در صورت وقوع تحریم‌ها باید چه کار کند.

هوآوی از ماه مه سال ۲۰۱۹ در فهرست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا قرار گرفت تا تحریم‌های این کشور روی آن اعمال شود. اما چه می‌شد اگر نام شیائومی هم به این فهرست اضافه می‌شد؟ مدیر محصول این شرکت، ابی گو، اخیرا در مصاحبه‌ای پیرامون چند موضوع مختلف از جمله تحریم احتمالی آمریکا صحبت کرده است.

این طور که به نظر می‌رسد شیائومی برای هر گونه تحریم اعمالی از سوی دولت ایالات متحده آمادگی دارد. مدیر محصول این شرکت می‌گوید درآمد آن‌ها به چنان مقداری رسیده که شیائومی بتواند مستقل از کمک شرکت‌های آمریکایی از طریق یک زنجیره تامین جایگزین به تولید تلفن‌های هوشمند بپردازد.

ابی گو می‌گوید:

ما مشغول ارزیابی شرایط هستیم. اما در حال حاضر هیچ اثری از سرایت [تحریم‌ها] دیده نمی‌شود. ما به همکاری دوجانبه و پیوسته با شرکت‌های آمریکایی مشغولیم؛ [مثلا] در بخش چیپست‌ها با کوالکام یا در بخش محصولات مربوط به اکوسیستم اینترنت چیزها با گوگل در حال کار هستیم.

در هر حال، اگر در آینده اتفاقی بیفتد برای آن برنامه داریم. از جمله کارهایی که داریم انجام می‌دهیم جستجو به دنبال تولیدکنندگان نیمه‌رساناها در چین است. ولی معتقدیم که استراتژی تجاری ما نباید تحت تاثیر تصمیمات سیاست‌مداران قرار بگیرد. ما تاکنون از بهترین قطعات بازار در محصولات خود استفاده کرده‌ایم. [و] در آینده هم به این کار ادامه می‌دهیم.

خانم گو در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون تحریم‌های احتمالی گفت:

ما معتقدیم آن‌چه واقعا اهمیت دارد این است که بدون توجه به رقبا همواره بیشترین تلاش خود را بکنیم. ما از رقابت استقبال می‌کنیم چون رقابت باعث می‌شود بهترین خودمان باشیم. استراتژی ما این است که کارهایی انجام دهیم که فکر می‌کنیم باید انجام شود، و همیشه حداکثر کوشش را داشته باشیم.

سوال مهمی که اکنون مطرح می‌شود این است که شیائومی چه برنامه‌ای در حوزه نرم‌افزار دارد؟ آیا آن‌ها هم مثل هوآوی سیستم عاملی شبیه هارمونی را تدارک دیده‌اند؟ در این صورت گوگل باید نگرانی‌های زیادی داشته باشد، چون بخش بزرگی از کاربران خود را از دست می‌دهد.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : خبر ویژه،موبایل و تبلت

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل