واکنش مدیرعامل فارس در پی مسدود شدن دامنه این خبرگزاری

مدیرعامل خبرگزاری فارس درباره مسدود شدن دامنه‌های غیرایرانی این خبرگزاری نکاتی را مطرح و در عین حال عنوان کرد که این خود یک دستاورد رسانه‌ای برای جریاناتی است که می‌خواهند ماهیت غرب و آمریکا را نشان بدهند.

به گزارش داتیکا به نقل از ایسنا، پیام تیرانداز در گفت‌وگو با ایسنا درباره علت مسدود شدن دامنه‌های غیرایرانی این خبرگزاری، توضیح داد: طبق خبری که منتشر شد، ایمیلی به خبرگزاری ما آمد که شما تحت توصیه اوفک در لیست SND هستید و ما مجبور هستیم دامنه شما را ببندیم. بعد از آن هم پنل کاربری را کاملا قطع و اجازه انتقال به شرکت دیگری را هم به ما ندادند.

وی در عین حال گفت: در حال حاضر در حال پیگیری‌های حقوقی و بررسی مسیرهای مختلفی هستیم که بتوانیم ببینیم چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم.

مدیرعامل خبرگزاری فارس در واکنش به مسدود شدن دامنه‌های غیرایرانی این خبرگزاری اظهار کرد: نوع کاری که انجام شده مشخص است. وقتی سعی می‌کنند صدای یک رسانه را قطع کنند و از آن طرف هم اصل آزادی بیان و شعارهای این چنینی می‌دهند، بیشترین تناقض آنها مشخص شده و این خود یک دستاورد رسانه‌ای برای جریاناتی است که می‌خواهند ماهیت غرب و آمریکا را نشان بدهند. بقیه موارد هم برمی‌گردد به اینکه ما خودمان چقدر می‌توانیم قوی باشیم و اجازه ندهیم که از این فرصت‌ها برای خاموش کردن صدای مخالفانشان استفاده کنند.

تیرانداز درباره‌ی علت استفاده فارس از دامنه‌های «com.» و «net.» در مقایسه با سایر رسانه‌های برخط و رسمی کشور که فقط دامنه «ir.» دارند، توضیح داد: بخشی از مخاطبان فارس خارج از کشور هستند و معمولا در خارج از کشور دامنه‌های محلی کمتر مورد توجه است. به همین دلیل دامنه‌ی خبرگزاری فارس علاوه بر «ir.»، دامنه‌های «com.» و «net.» را هم شامل بود. دامنه «ir.» را هم داشتیم اما اصل آدرس ما در دامنه «com.» بود که برای مخاطبان خارج از کشور هم قابل دسترس‌تر باشد.

از ساعاتی قبل (جمعه‌شب) دامنه‌های «com.» و «net.» متعلق به خبرگزاری فارس از دسترس خارج شده و این خبرگزاری، دلیل این مسأله را «دستور وزارت خزانه‌داری آمریکا» عنوان کرده است.

 

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

نبرد با فناتحریم

اصطلاح «فناتحریم» که مدت زیادی است وارد ادبیات کاربران شده، مسئله تازه‌ای نیست. شرکت‌های بزرگ فناوری دنیا،…
آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل