وزیر ارتباطات: به نقطه بحرانی در شبکه اینترنت رسیدیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تقاضای مردم برای ترافیک بین‌الملل و داخلی بسیار بیشتر از گذشته شده است و از همین رو به نقطه بحرانی در شبکه اینترنت رسیدیم. وی ادامه داد: البته وزارت ارتباطات با واگذاری باند فرکانسی ۲۳۰۰ مگاهرتز به اپراتورها به دنبال افزایش کیفیت و سرعت اینترنت است که تجهیزات برای نصب روی این فرکانس به سرعت وارد و در شبکه نصب شود تا ظرف یک یا دو ماه آینده کیفیت اینترنت بهتر شود.

به گزارش داتیکا به نقل از ایسنا، عیسی زارع پور در خصوص کیفیت و سرعت اینترنت کشور عنوان کرد: سرعت اینترنت معمولاً در ساعت‌های اوج مصرف کاهش پیدا می‌کند و در بقیه ساعات روز مردم کمتر مشکل دارند. این یعنی مشکل در زیرساخت‌های شبکه است، چون زیرساخت‌های پهن‌باند ثابت در کشور توسعه پیدا نکرده است مردم از شبکه سیار استفاده می‌کنند و زیرساخت‌های این شبکه نیز ظرفیت این حجم از استفاده را ندارد و همین مسئله باعث کندی سرعت اینترنت می‌شود.

وی بیان کرد: بخش زیادی از تجهیزات اپراتورها در شهرهای مختلف کشور دچار مشکل است و شهرداری‌ها به آن‌ها امکان اجازه نصب BTS را نمی‌دهند. پیگیر حل مشکلات سایت BTS اپراتورها در شهرهای مختلف هستیم. برخی از این سایت‌ها نیاز به تعمیر دارند و برای برخی دیگر از سمت شهرداری حکم قلع و قمع صادر شده که با شهردار تهران در حال مذاکره هستیم تا این حکم لغو شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه راهکار اساسی برای حل مشکل سرعت اینترنت کشور توسعه شبکه پهن‌باند ثابت است، افزود: برای تحقق این هدف، هفته آینده نیم میلیون پورت فیبر نوری در چند شهر کشور راه‌اندازی می‌شود و پروژه بزرگ فیبر نوری نقاط را تا پایان دولت سیزدهم به صورت کامل راه‌اندازی می‌کنیم. ما هیچ مشکلی برای تأمین پهن‌باند در کشور نداریم و اپراتورهایی که این موضوع را بیان می‌کنند، می‌خواهند کم‌کاری و نقصان‌های خود را به گردن وزارت ارتباطات بیندازند.

برچسب‌ها : ،،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل