وزیر ارتباطات: موافق رفع فیلتر گوگل‌پلی هستم، اما تصمیم با کارگروه فیلترینگ است

وزیر ارتباطات با بیان اینکه نظر تخصصی او مبنی بر رفع فیلتر گوگل پلی است، اعلام کرد کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه بایستی در‌این‌باره تصمیم بگیرد.

به گزارش داتیکا به نقل از دیجیاتو، رفع فیلتر چند‌ساعته گوگل پلی، برای مدت کوتاهی باعث خوشحالی کاربران شد. همچنین این موضوع مطرح شد که شاید واتس‌اپ و اینستاگرام نیز به‌زودی رفع فیلتر شوند؛ اما این خوشحالی تنها چند ساعت دوام آورد و گوگل پلی مجدداً مسدود شد.

در همین راستا، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات، پس از جلسه امروز هیئت دولت اعلام کرد که با رفع فیلتر گوگل پلی موافق است:

«کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مسئول فیلترینگ است. 6 عضو از 13 عضو این کارگروه را وزرای دولت تشکیل می‌دهند و در آنجا تصمیمات گرفته می‌شود. تلاش ما این است که محدودیت سرویس‌هایی که واقعاً نیاز مردم بوده و مشکل ویژه‌ای ندارند، رفع شود؛ مثلاً گوگل پلی قبلاً تا شهریور‌ماه باز بود و از آن استفاده می‌شد، اما با توجه به شرایط امنیتی کشور روی آن محدودیت‌هایی با تصمیم مراجع امنیتی اعمال شد. نظر تخصصی من این است که گوگل پلی باز شود و آن را دنبال می‌کنیم. منتظریم کارگروه در‌این‌باره تصمیم بگیرد و به ما ابلاغ کند.»

این اظهار‌نظر صریح زارع‌پور برای رفع فیلتر یک پلتفرم، اتفاق تازه‌ای است. او در طول چهار ماه گذشته از بیان نظر شخصی‌اش برای رفع فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ صحبت نکرده است.

البته وزیر ارتباطات در این مدت همواره شورای امنیت کشور را مسئول رفع فیلتر معرفی می‌کرد، اما اکنون از کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه برای این موضوع یاد کرده است و به‌نظر می‌رسد فیلترینگ این پلتفرم با تصمیم نهادهای دیگری انجام شده است. باید گفت این برای اولین‌بار است که وزیر ارتباطات نظر موافق یا مخالف (در این مورد موافق) خود را با رفع فیلتر یک پلتفرم ابراز می‌کند.

برچسب‌ها : ،،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل