وضعیت اختلالات اینترنت کشور را در لحظه رصد کنید

مدیر محصول CDN ابر آروان در خصوص ضرورت راه اندازی سامانه رصد اختلالات اینترنت کشور به ایرنا گفت: ابرآروان با در اختیار داشتن ۱۵دیتاسنتر از سرویس‌دهندگان مختلف اینترنت کشور و ۱۵ نقطه حضور در نقاط مهم جهان، می‌تواند کامل‌ترین اطلاعات از وضعیت زیرساخت اینترنت داخلی و اتصالات آن را در اختیار کاربر قرار دهد تا او در لحظه اختلالات را رصد کند.

مجموعه ابر آروان در راستای شفافیت اطلاعات و در جایگاه منبع مستقل، تلاش کرده با دردسترس قرار دادن اطلاعات زیرساخت اینترنت کشور، گزارش وضعیت اتصالات ایران به صورت آنلاین و در لحظه را در اختیار کاربران اینترنت قرار دهد.

این سامانه که با نام «رادار ابر آروان» آغاز به کار کرده است، وضعیت ارتباطات اینترنتی ۱۰دیتاسنتر پرترافیک شامل آسیاتک، ایرانسل، همراه اول، های‌وب، رسپینا، افرانت و مبین‌نت در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان و تبریز است که از طریق پروتکل HTTPS دسترسی به ۸ سایت پربازدید جهانی شامل توییچ، ویکی‌پدیا، اینستاگرام، یاهو، گوگل، لینکدین، گیت‌هاب و استک اورفلو را رصد می‌کند. این اطلاعات هر یک دقیقه یک‌بار به‌روزرسانی می‌شوند.

مدیر محصول CDN ابر آروان در خصوص ضرورت راه اندازی این سامانه و امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می‌دهد، به ایرنا گفت: با توجه به این‌که ابر آروان به واسطه سرویس‌های متعددی که دارد و به واسطه دیتاسنترها و تامین‌کننده‌های اینترنتی به «پاپ سایت» مجهز هستند، امکان مانیتور وضعیت اینترنت از تمامی این نقاط را دارد.

او با اشاره به این نکته گفت: طی مدت گذشته از سوی کاربران درخواست‌های متعددی داشتیم که اطلاعات مانیتورینگ وضعیت اینترنت که به آن دسترسی داریم را با آن‌ها به اشتراک بگذاریم.

صابر مسگری با تاکید به این مسئله عنوان کرد: این سیستم امکان وضعیت دسترسی به برخی سایت‌های پر بازدید را از چندین دیتاسنتر در سراسر ایران فراهم می‌کند. آماری که در اختیار کاربر قرار می‌گیرد، ضمن آگاهی کاربر از وضعیت اینترنت بستری را فراهم می‌‎کند تا کاربر بتواند ببیند مشکل اختلال در اینترنت از یک پرووایدر اینترنت(رساننده خدمات اینترنتی) است یا چندین پروایدر اینترنت همزمان با یکدیگر مشکل دارند.

او در خصوص توسعه این سامانه گفت: این سامانه در آینده می‌تواند شامل وبسایت‌های دیگر نیز بشود. این سامانه در نشانی radar.arvancloud.com دردسترس است.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : راهبرد،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل