دیوار با معرفی «پیشنهاد هوشمند آگهی»، تجربه جدیدی در خرید و فروش آنلاین ایجاد کرده است.
پیشرو بودن در مقیاس جهانی
این ویژگی در پلتفرمهای محتوایی سابقه بیشتری دارد اما در پلتفرمهای آگهی آنلاین مسئله جدیدی به شمار میرود.
وبسایت فروش کالاهای دسته دوم eBay هم مانند دیوار به تازگی رویکرد مشابهی را دنبال کرده است. آنها با استفاده از هوش مصنوعی نتایج جستجو را شخصیسازی کرده و تجربهای پویا و مطابق با نیاز کاربر ایجاد کردهاند، به شکلی که خریداران به راحتی محصولات مرتبط با نیازشان را پیدا کنند.
برای تجربه بهتر
تا پیش از این اگر کاربری به دنبال خرید کالا یا دریافت خدمات بود ممکن است مدتها درگیر جستجو در میان میلیونها آگهی دیوار میشد تا مثلا به خودرویی با مدل، رنگ، قیمت و… مورد نظرش برسد. اکنون ویژگی پیشنهاد هوشمند آگهی دیوار به کمک کاربران آمده و آگهیهایی مشابه با نیاز کاربر را به صورت خودکار در صفحه اول به او نمایش میدهد.
این ویژگی جدید دیوار، دو هدف را دنبال میکند:
دسترسی سریعتر: دیگر نیازی به جستوجوهای طولانی و پیچیده نیست؛ آگهیهای تازه و مرتبط به صورت خودکار به شما نمایش داده میشوند.
با بهبودهای انجامشده، کاربران میتوانند با صرف زمان کمتر و به شکل موثرتری به آگهیهای مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. این تغییرات نه تنها تجربه کاربری را بهبود بخشیده، بلکه باعث افزایش رضایت و سهولت استفاده از دیوار شده است.
تحلیل دادههای دیوار نشان میدهد با پیادهسازی این ویژگی، میانگین زمان رسیدن کاربران به آگهی مورد نظرشان ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده و تعداد کاربرانی که موفق به معامله در دیوار میشوند ۳ درصد افزایش پیدا کرده است.
نگاهی به آینده؛ فراگیری سیستم پیشنهاد هوشمند آگهی
در دیوار هم، اکنون سیستم پیشنهاد آگهی در شهرهای بزرگ ایران فعال شده است و کاربران در صفحه اول خود آگهیهای مرتبط با نیازشان را مشاهده میکنند. با توجه به مزایایی که این سیستم برای کاربران به ارمغان آورده است، دیوار قصد دارد تا در آینده آن را در شهرهای دیگر و نیز در جایگاههای دیگری جز صفحه اول هم آزمایش کند.
همچنین برای کاربرانی که علاقه ندارند از این ویژگی استفاده کنند، در آخرین نسخه اندروید برنامه دیوار امکانی فراهم شده تا کاربران بتوانند پیشنهادات آگهی را غیر فعال کنند. این امکان به زودی در وب و iOS هم در دسترس قرار خواهد گرفت.