پایان‌نامه‌ها در قالب استارت‌آپ نیاز جامعه را رفع می‌کنند؟

داتیکا- مدیرکل ارتباط با صنعت وزارت علوم گفت: هدفمند کردن پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی برای حل مسائل جامعه و صنعت و همچنین تقاضا محور کردن آنها از طریق راه اندازی استارت آپ‌های تخصصی اولویت وزار ت علوم است.

به گزارش داتیکا، به نقل از فارس،  محمد سعید سیف مدیر کل ارتباط با صنعت وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری، با بیان اینکه اولویت این وزارتخانه استفاده از تجارب متخصصان صنعتی و اجرایی در فعالیت‌های  علمی و  پژوهشی دانشگاه‌ها است ،اظهار داشت:  پیش‌بینی مشوق‌های مناسب برای صاحبان صنایع، وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتباط بیشتر با صنعت و جامعه از مهم‌ترین برنامه‌های راهبردی وزارت علوم است.

* هدفمند کردن پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی

 وی افزود: هدفمند کردن پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی برای حل مسائل جامعه و صنعت و همچنین تقاضا محور کردن پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی از طریق راه‌اندازی استارت آپ‌های تخصصی و در نهایت ارائه مشوق‌های لازم برای اساتید و دانشجویان مجری پایان‌نامه‌های تقاضا محور از اهداف این وزارت خانه است.

* استفاده از تجارب متخصصان صنعتی در فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها

سیف  با تاکید بر اینکه استفاده از تجارب کارشناسان و متخصصان صنعتی و اجرایی در فعالیت‌های  علمی و  پژوهشی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی اولویت وزارت علوم است، خاطر نشان کرد: راهبرد ارتقاء مهارت‌افزایی و توانمندی‌ دانشجویان و دانش‌آموختگان متناسب با نیازهای صنعت و جامعه در راستای توسعه اشتغال‌پذیری دانش‌آموختگان دانشگاه‌‌ها از برنامه‌‌های پیش‌رو است.

* ساماندهی و افزایش کیفیت و بهره‌وری دوره‌های کارآموزی

وی ادامه داد: ساماندهی و افزایش کیفیت و بهره‌وری دوره‌های کارآموزی دانشجویان و جلب همکاری  تشکل‌های بخش خصوصی و نهادهای مرتبط برای ارائه امتیازات، مشوق‌های  مناسب به دانشجویان و دانش آموختگان شرکت کننده در دوره‌های مهارت‌ افزایی در راستای پایش مستمر وضعیت اشتغال دانش آ‌موختگان دانشگاهی از دیگر فعالیت‌های وزارت علوم است.

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،کسب و کار

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل