پرونده خبری؛ مروری بر مهمترین عناوین ICT هفته

مهمترین عناوین ICT هفته را اینجا بخوانید

داتیکا: در پرونده خبری داتیکا، از مهمترین و جدیدترین اخبار حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هفته مطلع می شوید. مروری بر اخبار رسانه در هفته دوم شهریورماه را می‌خوانید:

فناوری اطلاعات:
وزارت ارتباطات: اتصال روستاها به شبکه پرسرعت اینترنت تا پایان ۱۴۰۱
وزیر جدید ارتباطات گفت: روستاهایی که هنوز به شبکه ارتباطی متصل نشده‌اند بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۱ از شبکه پایدار و پرسرعت بهره‌مند می‌شوند.

دیجیاتو: تلگرام از مرز ۱ میلیارد دانلود عبور کرد
براساس داده‌های آماری شرکت «SensorTower»، پیام‌رسان محبوب تلگرام پانزدهمین برنامه‌ای است که توانسته از مرز یک میلیارد دانلود فراتر رود. البته تعداد دانلود به معنای تعداد کاربر نیست.

زومیت: ویندوز ۱۱ سه‌شنبه، ۱۳ مهر، رسما منتشر خواهد شد
مایکروسافت رسما تأیید کرد ویندوز ۱۱ سیزدهم مهر رسما منتشر خواهد شد.

ایرنا: ایران رتبه ۷۱ فناوری و نوآوری جهان را دارد
گزارش جهانی فناوری و نوآوری ۲۰۲۱ رسما اعلام داشت که ایران رتبه ۷۱ جهان را در بخش فناوری به خود اختصاص داده است، با توجه به اینکه نوآوری و فناوری اهمیت به شدت بالایی در توسعه و اقتصاد یک کشور دارد در امتیاز رده‌بندی کلی جهانی ایران جزو کشورهای درحال توسعه رو به بالا است.

فناوری ارتباطات:
ایرنا: بهره‌برداری از ۳ ماهواره مخابراتی و سنجش از دور تا ۴ سال آینده
وزیر ارتباطات در برنامه خود برای مدیریت وزارت ارتباطات اعلام کرده که تا افق ۱۴۰۴ از ۳ ماهواره مخابراتی و سنجش از دور بهره‌برداری می‌شود.

زومیت: تعرفه خدمات تلفن ثابت در دفاتر پیشخوان دولت افزایش یافت
تعرفه ارائه خدمات تلفن ثابت در دفاتر خدمات دولت و بخش عمومی غیر دولتی ICT روستایی، دفاتر فروش و خدمات غیرحضوری دارندگان پروانه ارائه خدمات تلفن ثابت توسط رگولاتوری افزایش یافت.

اپراتورها:
روابط عمومی ایرانسل: مدیرعامل ایرانسل، انتصاب وزیر جدید ارتباطات را تبریک گفت
مدیرعامل ایرانسل با صدور پیامی، رأی اعتماد نمایندگان مجلس به دکتر عیسی زارع‌پور و آغاز به کار وی به عنوان وزیر جدید ارتباطات و فناوری‌اطلاعات را تبریک گفت.

شرکت ارتباطات سیار ایران: تبریک مدیرعامل همراه اول به وزیر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات
مدیرعامل همراه اول در پیامی انتصاب دکتر عیسی زارع‌پور را به عنوان وزیر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات تبریک گفت.

روابط عمومی ایرانسل: طرح رایگان داناپلاس ایرانسل همزمان با فصل جدید آموزش
در آستانۀ سال تحصیلی جدید مدارس و دانشگاه‌ها، «داناپلاس»، پلتفرم آموزش آنلاین ایرانسل، پیشنهاد ویژه‌ای برای دریافت خدمات رایگان از این پلتفرم، ارائه کرده است.

اپراتورها: دولت سیزدهم الحاقیه پروانه ایرانسل را تصویب کرد
هیات وزیران الحاقیه تمدید پنج‌ساله اول موافقت‌نامه پروانه شرکت ایرانسل را تصویب کرد. براساس این الحاقیه، ایرانسل باید تا آخرین روز سال جاری، معادل ۷۵ درصد حق‌السهم سال ۹۹ را به عنوان مبلغ تضمین شده حق‌السهم سال ۱۴۰۰ به حساب خزانه واریز کند.

موبایل و تبلت:
ایسنا: واردات شیائومی نصف شد
انجمن واردکنندگان موبایل اعلام کرد پس از اعمال ممنوعیت واردات مدل‌های پرتقاضای شیائومی از ابتدای تیرماه، واردات این برند در مردادماه ۵۰ درصد کاهش یافته است.

زومیت: یکه‌تازی شیائومی در بازار گوشی‌ اندرویدی 5G
شیائومی هند با انتشار توییتی در حساب کاربری خود اعلام کرد که این شرکت به برترین سازنده تلفن‌ هوشمند اندرویدی 5G جهان تبدیل شده است.

مهر: قابلیت تماس ماهواره اپل در ۲۰۲۱ عرضه نمی شود
طبق گزارشی جدید سرویس ارتباط ماهواره ای اپل در آیفون های ۲۰۲۱ میلادی عرضه نمی شود. همچنین این سرویس جایگزین ارتباطات موبایلی نمی شود.

زومیت: آنر از شیائومی و اپل در بازار چین سبقت گرفت
آنر با پشت سر گذاشتن شیائومی و اپل توانست به سومین برند بزرگ تولیدکننده گوشی‌ هوشمند در چین تبدیل شود و بعد از اوپو و ویوو قرار بگیرد.

لبه دانش:
مهر: سونی، هوش مصنوعی را برای بردن جایزه نوبل تربیت می کند
مدیر ارشد بخش تحقیقات هوش مصنوعی تصمیم دارد سیستمی بسازد که بتواند تا ۲۰۵۰ میلادی اکتشافی انجام دهد و جایزه نوبل ببرد.

انتخاب: تکاپوی ایران برای به کارگیری هوش مصنوعی در ساخت تسلیحات دفاعی
مقالات مشروح علوم نظامی ایران نشان می‌دهد که فن آوران این کشور در حال بررسی سیستم‌های پدافند هوایی تقویت شده با هوش مصنوعی هستند که می‌توانند بدون دخالت انسان اقدام کنند.

زومیت: رویداد سکوی پرتاب هوش مصنوعی با سرمایه‌گذاری ۴٫۸ میلیاردی به کار خود پایان داد
«۱۰۰استارتاپ» با همکاری صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه پارتیان، رویداد سکوی پرتاب هوش مصنوعی را با سرمایه‌گذاری ۴٫۸ میلیارد تومانی روی پنج استارتاپ به پایان رساند.

مهر: شرکت مرموز ایستگاه فضایی خصوصی می سازد
به گفته یک شرکت تولید کننده سرویس‌های پشتیبانی حیات، قرار است یک ایستگاه فضایی کاملاً خصوصی توسعه یابد و چند سال دیگر به فضا پرتاب شود.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،خبر ویژه

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل