پرونده خبری؛ مروری بر مهمترین عناوین ICT هفته

مهمترین عناوین ICT هفته را اینجا بخوانید

داتیکا: در پرونده خبری داتیکا، از مهمترین و جدیدترین اخبار حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هفته مطلع می شوید. مروری بر اخبار رسانه در هفته دوم دی ماه را می‌خوانید:

فناوری اطلاعات:
دیجیاتو: معاونت حقوقی ریاست جمهوری، شکایت نهادهای اجرایی از کسب‌وکارهای نوپا را ممنوع کرد
معاونت حقوقی ریاست جمهوری طی بخشنامه‌ای اعلام کرده که هیچ یک از نهادهای اجرایی دولتی حق پایش (فیلترینگ) یا شکایت از کسب‌وکارهای نوپا را ندارند.

مهر: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای عضو کارگروه تسهیلات وزارت ارتباطات شد
سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به عضویت کارگروه تسهیلات وجوه اداره شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درآمد.

ایسنا: پلتفرم توسعه اکوسیستم لجستیکی کشور رونمایی شد
پلتفرم لجستیکی اکوسیستم زی‌بوم که با هدف ایجاد بستر لجستیکی مناسب جهت توسعه و تسهیل تعاملات کسب وکارها وارتقاء دسترسی پذیری مشتریان به کالاها و خدمات مورد نیاز، با مناسب‌ترین کیفیت، زمان و قیمت، شکل گرفته است در حاشیه برگزاری یک رویداد تخصصی رونمایی شد.

مهر: «کارگروه ویژه توسعه اقتصاد دیجیتال» در دولت تشکیل می‌شود
هیات‌دولت تشکیل «کارگروه ویژه توسعه اقتصاد دیجیتال» با عضویت ۷ عضو کابینه را تصویب کرد؛ کارگروهی که تصمیمات آن در حکم تصمیمات هیات‌‌‌‌‌‌‌‌وزیران است.

ایرنا: وزیر ارتباطات: سهم اقتصاد دیجیتال در کشور باید به ۱۰ درصد برسد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه هم اکنون سهم اقتصاد دیجیتال در کشور حدود چهار تا ۶ درصد است گفت که طبق هدف گذاری پیش بینی می شود این در افق سه سال آینده این سهم به ۱۰ درصد برسد.

فناوری ارتباطات:
ایسنا: تضمین ایجاد سالانه یک میلیون پورت فیبر نوری
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران درباره تضمین وعده ایجاد یک میلیون پورت فیبر نوری درصورت افزایش تعرفه‌های تلفن ثابت گفت: هر طرح و انتظاری که ابلاغ می‌شود، الزاماتش هم پیش‌بینی‌ شده است، بنابراین ما همانطور که سالیان متمادی در این زمینه کار کرده‌ایم، برای توسعه فیبر نوری نیز اعلام آمادگی کردیم.

مهر: وزیر ارتباطات: فرایند ارسال و تحویل مرسوله‌های پستی هوشمندسازی می شود
وزیر ارتباطات نوشت: قرار شد همکارانم از طریق هوشمندسازی فرایند ارسال و تحویل مرسوله‌های پستی، میزان رضایت مردم را تحلیل کرده و به صورت دائمی بر روند سرعت و کیفیت کار خودشان نظارت کنند.

دنیای اقتصاد: سهم ۶۵ درصدی تکرارکننده‌های غیرمجاز در تداخلات رادیویی
مدیرکل نظارت بر طیف رگولاتوری اعلام کرد: تداخلات رادیویی یکی از عوامل موثر در افت کیفیت ارتباط مشترکان تلفن همراه است و در این میان، تکرارکننده‌های غیرمجاز تلفن همراه بیشترین سهم را در ایجاد تداخل دارند.

مهر: رگولاتوری برای مقررات‌گذاری در زمینه «کاربری منظومه‌های‌ماهواره‌ای» اعلام آمادگی کرد
معاون وزیر ارتباطات برنامه این وزارتخانه برای «مقررات گذاری برای کاربری منظومه‌های ماهواره ای» را توضیح داد و گفت: آماده تدوین مقررات جامع در صورت ابلاغ شورای عالی فضای مجازی هستیم.

اپراتورها:
شرکت ارتباطات سیار: دستگاه ماساژور دست گیمر Bauhutte رونمایی شد
شرکت ژاپنی Bauhutte موفق به طراحی و تولید محصولی ویژه برای طرفداران بازی‌های ویدئویی شده که قادر است دست‌های گیمرها را ماساژ دهد. این دستگاه که تحت عنوان ماساژور دست و با نام MSG-۰۱H-BK شناخته می‌شود، به گونه‌ای طراحی شده که می‌توان هر دو دست را با آن ماساژ داد، اما در هر بار، تنها یک دست درون این دستگاه قرار می‌گیرد.

روابط عمومی ایرانسل: ایرانسل حامی ورزش هندبال کشور شد
با امضای قراردادی بین ایرانسل و فدراسیون هندبال، ایرانسل رسماً حامی ورزش هندبال کشور شد.

موبایل و تبلت:
دیجیاتو: گوشی‌های کلاسیک بلک بری رسما بازنشسته شدند
همه گوشی‌های کلاسیک بلک بری که از سیستم عامل اختصاصی این شرکت یعنی BlackBerry OS استفاده می‌کردند، از امروز رسما بازنشسته شدند. این محصولات دیگر امکان برقراری تماس، ارسال پیامک، استفاده از اینترنت سیم‌کارت و حتی استفاده از کارکردهای اضطراری دستگاه را نخواهند داشت.

روابط عمومی سامسونگ: گلکسی S21 FE 5G معرفی شد؛ پرچمداری برای طرفداران
امروز گلکسی S21 FE 5G به سری گوشی‌های گلکسی S21 پیوست. این گوشی به برخی از محبوب‌ترین جنبه‌های گلکسیS21 شامل طراحی، عملکرد، دوربین و اتصال به اکوسیستم یکپارچه گلکسی مجهز شده است.

دیجیاتو: تبلت جدید گیمینگ ایسوس معرفی شد
ایسوس همانطور که وعده داده بود، از جدیدترین تبلت گیمینگ خود با نام ROG Flow Z13 در نمایشگاه CES 2022 رونمایی کرد. این تبلت ایسوس از مشخصات فنی قدرتمندی مانند پردازنده اینتل Core i9-12900H بهره می‌برد.

خبرگزاری صدا و سیما: گمرک از افزایش ۴۲ درصدی تعداد گوشی‌های وارد شده به کشور خبر داد
معاون فنی دفتر آمار گمرک با تاکید بر صدرنشینی مجدد گوشی موبایل در میان کالاهای وارداتی، از افزایش ۴۲ درصدی تعداد واردات این محصول نسبت به ۹ ماهه ابتدایی سال گذشته خبر داد.

لبه دانش:
آی تی ایران: دستگاه ماساژور دست گیمر Bauhutte رونمایی شد
شرکت ژاپنی Bauhutte موفق به طراحی و تولید محصولی ویژه برای طرفداران بازی‌های ویدئویی شده که قادر است دست‌های گیمرها را ماساژ دهد. این دستگاه که تحت عنوان ماساژور دست و با نام MSG-۰۱H-BK شناخته می‌شود، به گونه‌ای طراحی شده که می‌توان هر دو دست را با آن ماساژ داد، اما در هر بار، تنها یک دست درون این دستگاه قرار می‌گیرد.

معاونت علمی: ۱۱ محصول امنیتی مبتنی بر هوش مصنوعی با حمایت معاونت علمی تولید شد
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تولید ۱۱ محصول بومی امنیت سایبری مبتنی بر هوش مصنوعی حمایت کرد.

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات: سند نقشه راه «توسعه هوش مصنوعی کشور» تدوین شد
سرپرست مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات گفت: سند نقشه راه توسعه هوش مصنوعی کشور که دارای ۱۰ هدف کلان، ۹ راهبرد و ۱۵۶ فعالیت است و افق ۱۰ ساله برای آن درنظر گرفته شده، تدوین شد.

سیناپرس: پیش بینی و تشخیص دقیق آلزایمر به کمک هوش مصنوعی
محققان دانشگاه اکستر در مطالعات خود دریافتند هوش مصنوعی می تواند به دقت پیش بینی کند که چه فردی طی دو سال آینده به آلزایمر مبتلا شده و همچنین با دقت ۹۲ درصدی تشخیص دهد که چه کسانی بیشتر در معرض خطر زوال عقل هستند.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،خبر ویژه

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل