پیدا کردن گوشی با استفاده از Find My Device

یک فرد انگلیسی موفق شد تا با استفاده از برنامه گوگل گوشی خود را، پس از دزدیده شدن، پیدا کند.

به گزارش داتیکا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، چند روز پیش گوشی یک شخص انگلسی در بندن را به سرقت بردند. این فرد که در حال تست کردن گوشی Xiamomi Mi Note 10 بوده است، ناگهان متوجه می‌شود که یک دوچرخه سوار گوشی وی را برداشته و از او دور می‌شود. این شخص در گفته‌هایش اشاره کرده است که به دلیل عدم امیدواری وی و اهمیت شغلی پلیس، گزارش دزدی را در هیچ یک از پایگاه‌های پلیس پر نکرده است. در ادامه شخص مذکور ناامید از بازگشت گوشی از دست داده‌اش، سیم کارت خود را باری دیگر سفارش می‌دهد. اما داستان اینجا خاتمه پیدا نمی‌کند، خوش‌بختانه این فرد با کمک و راهنمایی چند نفر و با استفاده از اپلیکیشن Find My Device شرکت گوگل، در کمتر از دو روز، گوشی خود را پیدا می‌کند.

داستان از چه قرار است

این شخص توضیح می‌هد که پس از به سرقت رفتن گوشی، برنامه Find My Device گوگل را بر روی گوشی تستی دیگری که در دست داشته نصب می‌کند. این برنامه به شما این امکان را می‌دهد تا دستگاه‌هایی که در آن‌ها حساب کاربری باز کرده بودید را پیدا کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از این برنامه اعلام خطر کنید، اطلاعاتتان را پاک کنید و یا به پیدا کننده تلفن همراه پیام بدهید. فرد مذکور شرایطش را این گونه بیان می‌کند: ” زمانی که من برنامه را فعال کردم گوشی گم شده‌ام تنها ده دقیقه با من فاصله داشت.

 

یک مقدار دورتر از جایی که از من دزدیده شد. جای این گوشی در نقشه تغییری نمی‌کرد در نتیجه کمان کردم که یا دزد دوچرخه‌سوار آن را دور انداخته است و یا در کمین یک شخص دیگر است. از آن جا که محیط آن منطقه بسیار باز و گسترده بود، پس از چند بار طی کردن مسیر نتوانستم اثری از آن پیدا کنم. ” این فرد انگلیسی فردای آن روز به منظور پاک‌سازی کامل اطلاعات خود بار دیگر به برنامه گوگل مراجعه می‌کند. اما پیش از پاک کردن اطلاعات تصمیم می‌گیرد تا از قابلیت “قفل کردن گوشی” استفاده کند که این امکان را به کاربران می‌دهد تا بتوانند یک پیام را ارسال کنند در حالی که گوشی گم‌شده کاملا قفل است.

 

پس از چند ساعت یک شماره ناشناس به این شخص پیامی ارسال می‌کند مبنی بر آنکه گوشی وی را پیدا کرده است. به گفته یابنده گوشی از جیب دزد افتاده است و باعث شده قسمتی از این دستگاه ترک بخورد. این فرد اینگلیسی در آخر اینگونه نظر خود را بیان کرد:” مهم‌ترین درس من آن بود که متوجه شدم این برنامه واقعا کاربرد دارد و صرفا برای دلگرمی ساخته نشده است”.

 

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

رونمایی گوگل از جما

گوگل یک مدل هوش مصنوعی متن‌باز به نام جما (Gemma) منتشر کرده است که می‌گوید با استفاده…

حقایقی جالب در مورد اینترنت

داتیکا-برنرز لی، دانشمند حوزه کامپیوتر در آزمایشگاه فیزیک ذرات ژنو سوئیس، تلاش می‌کرد راهی آسان برای دانشمندان…
آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری ارتباطات،موبایل و تبلت

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل