چرا گوشی های میان رده امروزی از پرچمداران جذاب‌تر هستند؟

کاربران زیادی به خرید گوشی های هوشمند میان رده رغبت بیشتری نشان می‌دهند. البته تنها دلیل آن‌ها برای خرید گوشی های میان رده فقط قیمت نیست و محصولات این دسته‌‌بندی را جذاب‌تر خطاب می‌کنند.

به گزارش داتیکا به نقل از گجت نیوز، آیا شما نیز تصور می‌کنید بیشتر گوشی های هوشمند امروزی شبیه به یکدیگر به نظر می‌رسند؟ مخصوصا در دسته‌بندی پرچمداران، انتخاب به شدت سخت شده است. در سمت دستگاه‌های اندرویدی با پنل پشتی شیشه‌ای، بدنه‌ای دراز و کشیده، نمایشگری منحنی و ناچ یا حفره روی صفحه نمایش رو به رو هستیم.

این شباهت در بخش مشخصات فنی شدیدا افزایش پیدا می‌کند. به جز هواوی و سامسونگ، دیگر گوشی‌سازان از بهترین تراشه کوالکام در هر سال بهره می‌برند. استفاده از ۶ یا ۸ گیگابایت رم به همراه دوربین چندگانه نیز تبدیل به هنجار شده است.

وضعیت در دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل آی او اس بدتر می‌شود، به طوری که هر نسل در مقایسه با قبل تغییرات جزئی داشته و کاربران به سختی دلیلی برای ارتقا پیدا می‌کنند. از آن جایی که کاربران اغلب قادر به استفاده از تمام قدرت پردازشی گوشی هوشمند خود نیستند، در اختیار داشتن دستگاهی با تراشه قدرتمندتر و رم بیشتر، تاثیری در تجربه‌شان از کار با گوشی اندرویدی یا آیفون نخواهد داشت. به طور خلاصه، برخلاف گوشی های هوشمند میان رده امروزی،‌ پرچمداران قابل پیش‌بینی و خسته‌کننده شده‌اند.

دلایل زیادی به این موضوع دامن زده است. پیش از همه، هیچ شرکتی دوست ندارد پرچمدار و بهترین گوشی خود طی یک سال، به عنوان برگ برنده‌اش در مقابل رقبا، را با ریسک مواجه کند. به همین دلیل از افزودن قابلیت‌های غیر قابل پیش‌بینی و منحصربه‌فرد اغلب خودداری می‌کند. گوشی LG G5، پرچمدار سال ۲۰۱۵ ال جی نمونه بسیار خوبی است. سازنده، این گوشی را ماژولار طراحی کرد، اما محصول در نهایت یک شکست تمام عیار شد و بخش موبایل شرکت کره‌ای در آن سال سهم زیادی از بازارش را تقدیم رقبا کرد.

یکی دیگر از دلایل، دشوار شدن به وجد آوردن مشتریان است. کاربران می‌دانند برای در اختیار داشتن قابلیت‌های جدید و متفاوت یک گوشی بالارده، باید حداقل هزار دلار پرداخت کرد، به همین دلیل محتاط عمل کرده و به این راحتی، به پرداخت این مبلغ رضایت نمی‌دهند!

تنوع و جذابیت در دنیای گوشی های هوشمند میان رده

امروز مفهوم گوشی میان رده، با چند سال پیش تفاوت زیادی دارد. سال‌ها قبل، یک میان‌ رده بیشتر به محصولات پایین‌ رده نزدیک بود، اما در حال حاضر، گوشی های قرار گرفته در این دسته‌بندی، بیشتر به پرچمداران نزدیک شده‌اند.

واقعیت این است که کاربران زیادی اسیر تبلیغات شده و به همین دلیل یک پرچمدار خریداری می‌کنند،‌ در حالی که هرگز قادر به استفاده از همه ظرفیت، قابلیت‌ها و مخصوصا عملکرد پردازشی آن نبوده و گوشی های هوشمند میان رده برایشان کفایت می‌کنند.

نمونه خوبی از بهترین گوشی های هوشمند میان رده محصولات سری One موتورولا همچون وان اکشن و وان زوم است. آن‌ها قابلیت‌هایی منحصربه‌فرد در اختیارتان قرار می‌دهند، بدون این که جیبتان را خالی کنند! مثال بسیار خوب دیگر، گوگل پیکسل ۳ ای محسوب می‌شود که امکان تجربه دوربین موبایل فوق‌العاده گوگل را به ازای هزینه‌ای به مراتب پایین‌تر فراهم کرده است.

اما بهترین نمونه‌ها برای اثبات جذابیت بالای گوشی های هوشمند میان رده امروزی را باید محصولات سری A دو رقمی اخیر سامسونگ دانست. غول کره‌ای بعد از احساس خطر در مقابل هواوی و مشاهده خود در یک قدمی از دست دادن رتبه پرفروش‌ترین گوشی‌ساز دنیا، به استراتژی طراحی و ساخت گوشی های هوشمند میان رده با قابلیت‌های جذاب رو آورد و تا توانست در این راه ریسک کرد. به عنوان نمونه می‌توان به دوربین چرخان سامسونگ گلکسی ای ۸۰ اشاره کرد که توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است.

همه گوشی های این سری به نمایشگرهایی بزرگ مجهز شده و اغلب دارای دوربینی دوگانه یا مجهز به تعداد سنسورهای بیشتر هستند. مدلی همچون سامسونگ گلکسی ای ۵۰ به کاربران ثابت کرد برای داشتن یک گوشی بزرگ، شکیل، زیبا و مجهز به نمایشگر و دوربین باکیفیت، اجباری به خرید پرچمداران گران قیمت وجود ندارد. موفقیت در محصولات سری A جدید سبب شد سازنده، در نیمه دوم ۲۰۱۹ مدل s آن‌ها را مجهز به قابلیت‌های بیشتر عرضه کند.

اپل نیز با پی بردن به اهمیت گوشی های هوشمند میان رده و علاقه کاربران به خرید آن‌ها‌، در سال جاری جانشین اولین گوشی اقتصادی خود یعنی آیفون اس ای ۲ را عرضه می‌کند. به لطف آن کاربران زیادی قادر به چشیدن طعم سیستم عامل‌های پلتفرم آی او اس خواهند شد.

اگر به صورت اقساطی یا بعد از انتظار فراوان یک پرچمدار هزار دلاری متعلق به سال ۲۰۱۸ یا ۲۰۱۹ را خریداری کرده باشبد، بدون شک استرس رهایتان نخواهد کرد، هر چند گلسی چند لایه روی نمایشگر کشیده و از قاب محافظی بسیار محکم استفاده کنید. در صورت آسیب دیدن، سرقت یا مفقود شدن یا بروز هر حادثه‌ای برای گوشی، متحمل خسارت زیادی خواهید شد. اما گوشی های هوشمند میان رده آسودگی خاطر برایتان به ارمغان می‌آورند.

برچسب‌ها : ،،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،موبایل و تبلت

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل