اخبار عمومی

چهار کشور اروپایی دیگر توافق نامه امنیتی ۵G را امضا می کنند

به گزارش داتیکا به نقل از کلیک وزارت خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد که کشورهای اروپایی بیشتری خواهان پیوستن به توافق نامه امنیتی ۵G هستند. اسلواکی، بلغارستان، مقدونیه شمالی و کوزوو با امضای قراردادهای مشابه به عضویت این طرح درآمدند. طبق مفاد این قرارداد، کلیه ارزیابی های مربوط به تولیدکنندگان و زنجیره های تامین باید تحت حاکمیت قانون، محیط امنیتی، روش های اخلاقی و استانداردهای مناسب انجام شود.

این اعلامیه در ماه اوت و در راستای برنامه Clean Network واشنگتن برای تحت پوشش درآوردن حامل ها، اپ استورها، رایانش ابری و کابل های زیر دریایی مطرح شد. وزیر خارجه ایالات متحده یعنی مایک پمپئو در آن زمان اظهار داشت که هواوی، که یکی از بازوان اصلی جمهوری خلق چین به شمار می آید، بر اساس ابداعات و اعتبارات شرکت های آمریکایی و سایر کمپانی های خارجی به تجارت می پردازد.

این کمپانی ها باید اپلیکیشن های خود را از app store هواوی حذف کنند تا ثابت شود که با نقض کننده حقوق بشر همکاری نمی کنند.

از آن هنگام به بعد، ایالات متحده ادعا کرد که اکثر کشورهای اروپایی – خواه با تحریم های دولتی یا خواه با عدم استفاده شبکه های تلفنی بزرگ از تجهیزات هواوی یا ZTE –  به برنامه شبکه پاک ملحق شده اند.

همچنین هواوی در روز جمعه، از نتایج فصل سوم خود رونمایی کرده ونشان داد که درآمد این کمپانی با توجه به حاشیه خالص ۸ درصد تقریبا ۱۰ درصد افزایش یافته و به ۶۷۱ میلیارد یوان رسیده است. حال آنکه با تنظیم حاشیه خالص ۸٫۷ درصد در سال گذشته، درآمد کمپانی تا ۲۴ درصد افزایش پیدا کرده و به ۶۱۱ میلیارد یوان رسیده بود.

طبق گفته های این کمپانی چینی، در طی سه فصل اول سال ۲۰۲۰، نتایج تجاری هواوی مطابق با انتظارات بوده است.

در حالی که جهان همچنان با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کند، زنجیره تامین جهانی هواوی تحت فشار شدیدی قرار گرفته و تولیدات و فعالیت های آن با چالش های چشمگیری مواجه شده اند. این کمپانی همچنان در تلاش برای یافتن راه حل ها، بقا و عمل کردن به تعهدات خود نسبت به مشتریان و تامین کننده است.

در اوایل هفته گذشته، هیات داده ها و هوش مصنوعی سعودی (SDAIA) همکاری خود با هواوی، جهت ساخت یک برنامه توسعه قابلیت های AI ملی در امارات متحده را امضا کرد

مدیر عامل اجرایی مرکز ملی هوش مصنوعی در SDAIA در این باره گفته که با برنامه توسعه قابلیت های AI ملی و همکاری با هواوی، عربستان سعودی نه تنها می تواند به پیشرفته ترین فناوری های ممکن دست پیدا کند، بلکه از تجربیات موفق بین المللی در استفاده از بهترین راه حل ها و روش های موجود نیز بهره مند خواهد شد.

هیات اطلاعات و هوش مصنوعی سعودی همچنین قراردادی را با Alibaba Cloud به امضا رسانده است. به موجب این قرارداد، پلتفرم هوش مصنوعی Alibaba Cloud در شهرهای مختلف عربستان سعودی تقویت خواهد شد تا امکان مدیریت هوشمند سرویس های شهری فراهم آمده و راه حل های بیشتری جهت رفع نیاز شهروندان به وجود آید.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل