ژاپن به دنبال توسعه اینترنت نسل ششم (۶G)

دولت ژاپن قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ میلادی اینترنت نسل ششم (۶G) را در سراسر کشور توسعه دهد.

به گزارش داتیکا به نقل از ایران‌آنلاین، هنوز شبکه  ۵G در بسیاری از کشورها فراگیر نشده است که برخی از کشورهای توسعه یافته از جمله ژاپن یک قدم فراتر رفته و تلاش های خود برای پیاده سازی اینترنت نسل ششم در بخشهای مختلف کشور آغاز کرده اند.

در همین ارتباط نیز دولت ژاپن از تدوین یک استراتژی جامع برای پیاده سازی ۶G خبر داده و تأکید کرده است که طی ۱۰ سال آینده اینترنت نسل پنجم جای خود را به اینترنت نسل ششم خواهد داد.

 این طرح قرار است تحت نظارت و هماهنگی وزارت امور داخلی و ارتباطات ژاپن صورت گرفته و تا سال ۲۰۳۰ اجرایی شود. این وزارتخانه در ماه ژانویه یک جامعه تحقیقاتی را برای طرح ریزی این فناوری تأسیس کرده و پیاده سازی این طرح را کلید خواهد زد.

در حقیقت ژاپن در تلاش است تا با استفاده از فناوری ارتباطی پرسرعت  بسیاری از اقدامات غیرممکن را ممکن کرده و فناوری ارتباطات را برای رفاه شهروندانش توسعه دهد.

شبکه ۶Gدر ژاپن  تنها برای گوشی‌های هوشمند و اینترنت همراه طراحی نمی‌شود؛ این شبکه با پهنای باند بسیار بالای خود برای اینترنت اشیا، خودروهای خودران، صنایع و کارخانه‌های هوشمند و سایر ارگان ها استفاده خواهد شد. همچنین سرعت اینترنت ۶G سرعت انتقال اطلاعات را بیش از ۱۰ برابر سریعتر از ۵G ارائه داده و از لحاظ فنی، نیز سرعت دانلود می تواند به ۱ ترابایت در هر ثانیه برسد.

 تلاشهای دولت ژاپن برای دستیابی به اینترنت ۶G در حالی اجرایی می شود که پیشتر چین، ایالات متحده آمریکا، روسیه و اتحادیه اروپا نیز  طرح هایی برای توسعه این اینترنت نسل ششم را آغاز کرده اند و احتمالا رقابت بعدی در توسعه اینترنت میان این کشورها خواهد بود. 

برچسب‌ها : ،،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری ارتباطات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل