کدام استارتاپ ها مهمترین همکاری های ۹۸ را رقم زده اند/بیش فعالی الو پیک

به گزارش داتیکا به نقل از وب زوم، در میان همکاری های مهم استارتاپ ها با شرکت ها و نهاد ها در سال ۹۸ الوپیک با امضای قرارداد همکاری با شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران، فروشگاه‌های زنجیره‌ای یاران دریان و همچنین خرید اپلیکیشن دکان؛ استارتاپی است که بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

وب زوم در مجموعه ای از گزارش ها به بررسی مهمترین ادغام ها و همکاری استارتاپ با نهاد ها و شرکت ها پرداخته است. در قسمت اول این گزارش، الوپیک، گپ،هم آوا، آوای هوشمند هزار دستان مورد بررسی قرار گرفته است.

بیش فعالی الوپیک

یکی از استارتاپ هایی که در سال ۹۸ تلاش داشته با امضای قرارداد با نهادهای دولتی به گسترش خدمات به کاربرانش بپردازد، الوپیک است. این استارتاپ ضمن آغاز همکاری با سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران و شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران اپلیکیشن دکان را خرید و با فروشگاه‌های زنجیره‌ای یاران دریان نیز قرارداد همکاری بست.

اولین ماه سال جاری بود که مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران در توئیتر خود از پیوستن الوپیک به جمع استارتاپ های همکار با این سازمان خبر داد.
مهدی نائبی، مدیرعامل الوپیک نیز بعد از رسانه ای شدن خبر همکاری این استارتاپ با سازمان تاکسیرانی تهران گفته بود راه اندازی تاکسی آنلاین از ابتدای فعالیت الوپیک جز برنامه های او بوده است. تمرکز الوپیک برای ارائه خدمت تاکسی آنلاین به کاربران خود ابتدا بر روی کاربران تهرانی قرار گرفت و کم کم این خدمت به شهرهای شیراز، اصفهان، تبریز، مشهد و کرج نیز گسترش یافت.

به گفته مدیرعامل الوپیک از آنجا که این استارتاپ در همکاری با شرکت ها و فروشگاه ها برای جا به جایی کالا موفق عمل کرده بود، نیاز کاربرانش به تاکسی آنلاین در کنار خدمت جا به جایی کالا را احساس کرد از این رو با راه اندازی سرویس تاکسی آنلاین به دنبال تکمیل سبد سرویس های خود بود. سه بعد از شروع همکاری الوپیک با سازمان تاکسیرانی، این استارتاپ استارت همکاری با یک نهاد دولتی دیگر را به نتیجه رساند. سوم اردیبهشت ماه تفاهم نامه همکاری مشترک میان الوپیک و شرکت پست امضا و از خدمت جدید این استارتاپ که الوپست نام داشت رونمایی شد. فرآیند راه اندازی الوپست طی چهار ماه انجام شد که به گفته مدیرعامل الوپیک در مقایسه با نمونه های خارجی آن بی سابقه بوده است.

شهروندان به وسیله الوپست از بردن بسته و مرسولات خود به شرکت پست جهت ارسال به مقصد موردنظر بی نیاز شدند. در پی ارائه این سرویس مشتریان کافی با ثبت درخواست خود در اپلیکیشن الوپیک بسته یا مرسوله موردنظر خود را به سفیر تحویل می دهند تا باقی فرآیند به طور خودکار و بدون نیاز به حضور کاربر انجام شود.
پیش از همکاری الوپیک با شرکت ملی پست در دوره ای کوتاه مدت پیک شهری مشابه خدمت الوپست را به شهروندان ارائه می کرد اما سیاست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر این بود که این امکان به بخش خصوصی واگذار شود که در نهایت الوپیک به این امکان دست یافت.

انعقاد قرارداد انحصاری با فروشگاه‌های زنجیره‌ای یاران دریان و همچنین خرید استارتاپ دکان دو گام دیگر الوپیک برای توسعه زیرساختی سرویس «الو مارکت» در سال جاری است. به واسطه این دو اتفاق، فرایند خرید هرگونه کالای فروشگاهی نخست در تهران و سپس در کلانشهرهای برای کاربران تسهیل می شود. به پشتوانه این تملک و جذب سرمایه همزمان، الومارکت خدماتی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد که  تمام نیازمندی‌های کالایی سوپرمارکتی خود را از طریق اپلیکیشن و پرداخت درون برنامه ای انجام دهند.

اجرایی شدن سامانه «امداد و نجات مکان‌محور» در پی همکاری گپ با هلال احمر 

از دیگر اتفاقات حوزه استارتاپی امسال قرارداد همکاری پیام رسان بومی گپ با سازمان هلال احمر بوده است. این همکاری برای اجرایی کردن سامانه «امداد و نجات مکان‌محور» به امضا رسید.
درخواست کمک و اعلام شرایط خطر بر پایه موقعیت دقیق جغرافیایی، اطلاع رسانی هوشمند مکان محور، جمع آوری کمک های نقدی ریالی و بین المللی و دسترسی سریع به اطلاعات سازمان هلال احمر از مهم ترین قابلیت های این سامانه محسوب می شود.

همکاری هم آوا با شرکت خدمات انفورماتیک

خرداد ماه هم در آخرین روز از هشتمین نمایشگاه اینوتکس، قرارداد همکاری بین شرکت های خدمات انفورماتیک و هم آوا به امضا رسید. هدف از این همکاری مشترک، یک برنامه چند ساله است که سال اول با شتاب دهی استارتاپ ها در حوزه مالی جذب شده و سرمایه گذاری انجام می شود.
به گفته رضا کلانتری نژاد، مدیر عامل شرکت هم آوا، این قرارداد مهم ترین همکاری نهادهای استارتاپی و شرکت مالی است.

همکاری شرکت آوای همراه هوشمند هزار دستان و شهرداری تهران
ابتدای امسال مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران با مدیران مجموعه کافه بازار دیداری داشت که در این دیدار بر همکاری گروه آوای همراه هوشمند هزار دستان با شهرداری توافق شد.

کافه بازار یک نرم افزار اندوریدی است که از سوی شرکت آوای همراه هوشمند هزار دستان توسعه یافته است.
بر اساس توافق این شرکت و شهرداری تهران قرار شد گروه آوای همراه هوشمند هزار دستان خدماتی از قبیل خدمات خوشمند و نوآورانه در شهر تهران در حوزه هایی مانند مدیریت ترافیک، مدیریت بحران و خدمات مکان محور به شهرداری تهران ارائه کند.

برچسب‌ها : ،،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،خبر ویژه

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل