وقتی هشتک قرنطینه خانگی تنها تفریح مردم جهان می شود

داتیکا: جهان این روزها درگیر کابوسی است به نام کرونا. ویروس کووید ۱۹ که کل جهان را درنوردیده و از همه ملیت ها قربانی می گیرد. در این روزها اما در همه جای دنیا هشتک های در خانه بمانیم، باب شده است. در واقع می توان گفت در روزهایی که رستوران ها و مراکز تفریحی تعطیلند و بسیاری فقط برای تهیه ضروریات از خانه خارج می شوند، اینترنت و جذابیت های شبکه های اجتماعی بیش از قبل خودی نشان داده و ابزار تفریح خانه نشین هاست. در این میان اخبار کرونایی در فضای محازی همه گیر شده است و ارتباط های مجازی باعث شده، مردم در در بیشتر نقاط جهان ، بیشتر از قبل به فضای مجازی و ابزارهایش مانند اینستاگرام، توییتر، تلگرام و واتس اپ و … غیره اعتماد کنند.

به گزارش داتیکا، حالا اینستاگرام و فیسبوک پر شده از تصاویر پزشکان و پرستارانی که در صف اول مبارزه با کرونا هستند، تصاویر تفریحات خانگی مردم در روزهای قرنطینه و صد البته اخبار در خصوص وضعیت تردد شهرها و وضعیت درمانی کرونا.

نشان دادن قفسه های خالی فروشگاه ها که به خاطر ترس مردم  به این روز افتاده اند و یا تصاویری از سفر های غیر ضروری در روزهای  قرنطینه ای نیز در همه جای دنیا فراگیر است‌.

کاربران در برخی کشورها تصاویری از انبار خانگی مواد غذایی خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند.

بسیاری از فروشگاه‌ها در کشورهای مختلف مانند ایالات متحده آمریکا، انگلستان و استرالیا خالی از کالا هستند. ویروس کرونا باعث شده مردم یخچال‌ها و فریزرهای خود را از مواد غذایی پر کرده و عکس‌های آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی به نمایش بگذارند.

کاربران این شبکه‌ها در کشورهای استرالیا، ایالات متحده و انگلستان نه تنها تصاویر مربوط به مواد غذایی، بلکه عکس‌هایی از اجناس دیگر مانند دستمال کاغذی و پوشک را نیز به اشتراک گذاشته‌اند. در حالی که یک کاربر اهل استرالیا در «ردیت» چنین موضوعی را مطرح کرده، کاربران دیگر برای اشتراک تصاویر خود فیس بوک و اینستاگرام را انتخاب کرده‌اند و آن‌ها را با هشتگ stockpile منتشر می‌کنند.

در ایران نیز هشتک های قرنطینه خانگی و کرونا ویروس داغ شده و به دلیل احتمال انتشار ویروس از طریق نان، اینستاگرام پر شده از تصاویر پختن نان های خانگی.صد البته که اخبار احتکارهای سودجویان نیز در فضای مجازی بین ایرانیان می چرخد و کمبود ماسک و وسایل بهداشتی مورد انتقاد قرار می گیرد.

حال و هوای این روزهای مردم جهان به فیلم های علمی و تخیلی و داستان هایی از این دست می ماند. داستان هایی که در آن ها تماس و دید و بازدیدها از طریق ویدیو کنفرانس بود و دیدار از نزدیک مساوی بود با مرگ. باید منتظر ماند دید بالاخره بشر می تواند کرونا ویروس را شکست دهد یا خیر؟

 

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

زیست دیجیتـال مصنـوعی

حامد بیدی – در شرایط طبیعی، ایده ساخت یک محصول توسط متخصصان در یک کشور، می‌تواند برای…
آخرین مطالب : اخبار،خبر ویژه،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل