گیمرها هدف جدید فیلترینگ‌

پرانیکس سرویس ابری گیمینگ ابری از شب گذشته از دسترس خارج و بدون فیلتر شکن هم امکان دسترسی به آن وجود ندارد. پس از فیلتر شدن توییچ، به نظر می‌رسد حالا با فیلتر شدن پرانیکس، گیمرها به هدف جدید سیاستگذار برای فیلترینگ تبدیل شده‌اند.

به گزارش داتیکا به نقل از آی تی ایران، شنیده‌ها از منابع مختلف نشان می‌دهد که این سرویس ابری در حوزه گیمینگ فیلتر شده است. گویا فیلتر شدن این سرویس به دلیل انتشار بازی‌هایی خارج از قوانین و استانداردهای مراجع مربوطه در این زمینه از جمله بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و ساترا (سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی) بوده است.

عدم امکان دسترسی به پرانیکس حتی با آی پی خارجی

در حال‌حاضر دسترسی به این پلتفرم با فیلترشکن هم وجود ندارد؛ چرا که دسترسی از IP خارج از ایران به این سرویس امکان‌پذیر نیست. اوایل تیر ماه هم دسترسی به پلتفرم توییچ، پرمخاطب‌ترین سرویس استریم بازی دنیا در ایران مسدود شد و همچنان کاربران امکان استفاده از آن را ندارند.

هرچند تا کنون هیچ نهادی مسئولیت مسدودسازی توییچ را نپذیرفته ولی براساس پیگیری‌های آی‌تی ایران انتشار دو بازی مشخص در پرانیکس باعث فیلتر این سرویس شده است.

اولین بازی که باعث فیلتر این سایت شده، GTA است. برنا در گزارشی اعلام کرده این بازی به دلیل مغایرت جدی با ارزش‌های ایرانی اسلامی سال‌ها است که در رده‌بندی سنی نهاد‌های ذی‌صلاح جایگاهی ندارد و عرضۀ آن در بازار کشور ممنوع است؛ اما پرانیکس بدون هیچ محدودیتی حتی طبقه بندی شده این محصول را پخش می‌کند.

دومین بازی که از طریق این سرویس پخش و فیلتر آن را به دنبال داشته، بازی Red Dead II است که طبق گزارش‌های مختلف فقط با اعمال برخی اصلاحات اجازۀ پخش در بازار ایران را پیدا کرده؛ اما این سرویس ابری این بازی را بدون هیچ اصلاحیه‌ای در اختیار بازیکن‌ها قرار داده است.

پرانیکس پلتفرم ارائه سرویس گیمینگ ابری است که کاربران می‌توانند از طریق آن، بازی‌ها را به صورت فردی یا گروهی و بدون محدودیت سخت‌افزار، با هر صفحه نمایشی بازی کنند. پرانیکس از سال ۹۸ به شتابدهنده نوین‌تک پیوست و در این مدت با کمک برنامه شتابدهی نوین تک توانست نتایج جالب توجه‌ای به دست بیاورد.

در نهایت در سال ۱۳۹۹ حوزه جذاب کاری این استارتاپ، باعث شد تا اسمارت‌آپ ونچرز علاقه‌مند به سرمایه گذاری در پرانیکس شود و قدم در این زمین بازی جدید بگذارد. در زمان جذب سرمایه پرانیکس از طریق اسمارت‌آپ ونچرز، جواد جزندری، بنیانگذار پرانیکس ابزار امیدواری کرده بود که با آغاز همکاری اسمارتاپ و پرانیکس، این پلتفرم بتواند با شتابی بیش از پیش برای رسیدن به چشم‌انداز خود که «رسیدن به نقطه ای که هر گیمری بدون دغدغه پینگ، هزینه و تحریم بتواند به راحتی بازی کند» و درخشیدن نام پرانیکس در کنار نام های معتبر جهانی است، حرکت کند.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

پوسته‌سازی در فضای مجازی

کارشناسان امنیتی و برنامه‌نویسان، پوسته‌سازی یا ایجاد یک نسخه کپی از پلتفرم اصلی را مخالف امنیت و…
آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل