۳ قابلیت جدید گوگل برای کاهش استفاده از تلفن همراه

گوگل در نسخه‌های اخیر اندروید از قابلیت سلامت دیجیتال رونمایی کرده بود که آن را با هدف کم کردن استفاده مردم از گوشی‌های هوشمند، در اختیار کاربران قرار داد. این ویژگی با تمام مشکلاتی که داشت، به یکی از ویزگی‌های اصلی اندروید AOSP تبدیل شده است. اکنون گوگل تصمیم گرفته ۳ قابلیت جدید دیگر برای کم کردن استفاده کاربران از گوشی ارائه کند.

به گزارش داتیکا به نقل از دیجیاتو، در ابتدا لازم است این نکته را بگوییم که ۲ مورد از این قابلیت‌ها تماما نرم‌افزاری بوده و در قالب اپلیکیشن در اختیار تمامی کاربران اندروید قرار خواهد گرفت، ولی قابلیت انولوپ (Envelope) که در ادامه توضیح می‌دهیم، علاوه بر نرم‌افزاری بودن کارکردهای آن، مقداری کاغذبازی به همراه دارد و تنها با پیکسل ۳A سازگار است.

انولوپ یا همان پاکت نامه، عملا و دقیقا مشابه یک پاکت نامه کار می‌کند. کاربران باید از داخل برنامه انولوپ که از گوگل پلی دریافت می‌کنند، نقشه مخصوصی را پرینت کنند و با توجه به خطوط راهنما،‌ آن را مانند کاردستی کاغذی سرهم کنند. پس از اتمام کار، کافیست گوشی خود را داخل کاردستی بگذارید. در این حالت تنها بخش‌هایی که از گوشی شما نمایان خواهند ماند، حسگر اثر انگشت و دوربین اصلی است.

نمایشگر در ابن حالت تماما پوشیده شده و تنها شماره‌هایی که روی کاغذ پرینت شده است، نمایان هستند. در حالت انولوپ شما می‌توانید با مخاطبین خود در تماس باشید و گه گاهی نیز ساعت را مشاهده کنید. این تمام کارکردهایی است که انولوپ در اختیار شما می‌گذارد. یک حالت دیگری هم وجود دارد که باید کاردستی مخصوص به آن را نیز انجام دهید. در این حالت شما می‌توانید عکس‌بردرای و فیلم‌برداری نیز بکنید، با این تفاوت که نمی‌توانید کادر را ببینید و همه‌چیز به صورت حسی و چشم بسته رخ می‌دهد.

قابلیت فیزیکی انولوپ تنها با پیکسل ۳A سازگار است، ولی در کل می‌توان از بخش نرم‌افزاری آن که گوشی را محدود می‌کند، برای گوشی های دیگر نیز استفاده کنید. دو قابلیت بعدی اسکرین استاپ واچ (Screen Stopwatch) و اکتیو بابل (Active Bubble) نام دارند. حالت اول یک زمان شمار بزرگ را پس زمینه گوشی شما قرار می‌دهد و تا زمانی که صفحه روشن باشد، زمان را محاسبه می‌کند تا مثلا ببینید چند دقیقه یا ساعت به صورت مداوم از گوشی استفاده کردید.

اکتیو بابلز نیز با هر بار روشن کردن گوشی، حبابی سفید را در پس زمینه خلق می‌کند که با روشن ماندن نمایشگر رشد می‌کند. هر بار هم که گوشی را باز کنید، حباب جدیدی تولید می‌شود. بدین ترتیب شما متوجه خواهید شد که در طول روز چند بار و برای چه مدتی از گوشی خود استفاده کرده‌اید.

این برنامه‌ها را به رایگان می‌توانید از گوگل پلی دریافت کنید.

منبع: GSMArena
برچسب‌ها : ،،

مطالب مرتبط

رونمایی گوگل از جما

گوگل یک مدل هوش مصنوعی متن‌باز به نام جما (Gemma) منتشر کرده است که می‌گوید با استفاده…

حقایقی جالب در مورد اینترنت

داتیکا-برنرز لی، دانشمند حوزه کامپیوتر در آزمایشگاه فیزیک ذرات ژنو سوئیس، تلاش می‌کرد راهی آسان برای دانشمندان…
آخرین مطالب : اخبار عمومی،موبایل و تبلت

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل