۷ تحول دیجیتال برای صنعت مخابرات در سال ۲۰۲۲| هوش مصنوعی و تجاری؛ عوامل تحول بزرگترین صنعت جهان

صنعت مخابرات از جمله صنایع بزرگ جهان به شمار میرود در حالی که می تواند با استفاده از فناوریهای نوین به پیشبرد صنایع و خدمات نیز کمک کند.

به گزارش داتیکا به نقل از تحلیل بازار، زمان قابل توجهی از ورود ما به دنیای تحول دیجیتال می گذرد. گنجاندن این فناوری به پیشرفت در سراسر جهان کمک کرده است. بدون شک، صنعت مخابرات یکی از اولین پذیرندگان تحول دیجیتال است.

حدود ۴۶ درصد از مشاغل کوچک از ابزارهای BI (هوش تجاری) برای افزایش تأثیرات آن استفاده می کنند. استفاده از ابر متصل و چند ابری در نهایت به ظهور فناوری دیجیتال کمک می کند و در نتیجه به چشم انداز کسب و کار به درستی کمک می کند. بر اساس گزارش گلوبال نیوز وایر، تحول دیجیتال احتمالاً تا سال ۲۰۲۵ به ۱۰۰۹.۷ میلیارد دلار خواهد رسید. تحول دیجیتال در سراسر محصول داخلی رایج خواهد بود و در نتیجه به دیجیتالی کردن کمک می کند.

فناوری های تحول دیجیتال
تحول دیجیتال به استفاده از فناوری جدید برای بهبود فرآیندهای تجاری جدید اشاره دارد. شرکت‌های مختلف از فناوری‌های تحول دیجیتال مانند اینترنت اشیا، محاسبات ابری و هوش مصنوعی استفاده می‌کنند تا راه را برای دیجیتالی شدن هموار کنند.

یکی از مطالعات Deloitte بیان می کند که حدود ۵۸ درصد از شرکت ها به صورت دیجیتالی بالغ شده اند در حالی که ۱۷ درصد هنوز کمبود دارند. تجزیه و تحلیل فرصت های رشد برای ایجاد تغییرات در کسب و کار ضروری است.اما سوالی مطرح است چگونه تحول دیجیتال می تواند به صنعت مخابرات کمک کند؟ با توجه به اینکه صنعت مخابرات به ارائه راه حل های فن آوری پیشرفته کمک کرده است. این راه را برای یک مزیت رقابتی هموار می کند و در نتیجه تجربه مشتری را افزایش می دهد.

صنعت مخابرات یکی از بزرگ‌ترین صنعت‌های جهان است، بنابراین راه را برای دانلود اپلیکیشن‌ها و موارد دیگر هموار می‌کند. طبق گزارش مدیران ارشد اطلاعات ، ۳۹ درصد از مدیران عامل، تحول دیجیتال را اولویت گسترده مسوولان ارشد اطلاعات می دانند. در اینجا برخی از راه های کلیدی که از طریق آن تحول دیجیتال می تواند به صنعت مخابرات کمک کند ارایه شده است:

هوش تجاری و تجزیه و تحلیل
تجزیه و تحلیل هوش تجاری و یادگیری ماشین می تواند به مشاغل در بخش های مختلف کمک کند. به طوری که به استخراج داده های انبوه کمک می کند که می تواند به طور موثر نیازهای مشتری را برآورده کند.

علاوه بر این، هوش تجاری و تجزیه و تحلیل به شرکت‌های مخابراتی کمک می‌کند تا تجربه‌ای یکپارچه برای بهینه‌سازی تمام عملیات‌ها ارائه دهند. این مساله همچنین به افزایش بهره وری و داده های مشتری کمک می کند. در نتیجه، به رفع نیازهای سازمانی کمک خواهد کرد.

هوش مصنوعی
هوش مصنوعی یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش منابع فناوری است. بنابراین، صنعت مخابرات می تواند به طور قابل توجهی با دستیاران مجازی رشد کند،ب هطوریکه با چت بات ها و در نتیجه رضایت مشتری را تعیین می کنند.

استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی را می توان در صنایع مختلف پردازش کرد و در نتیجه به بهبود سودآوری کمک کرد. این ابزارها را می توان برای رفع نیازهای مشتری بهینه کرد و هوش مصنوعی در سراسر صنعت مخابرات را می توان بر این اساس بهینه کرد.

برخی از راه های کلیدی که هوش مصنوعی به صنعت مخابرات کمک کرده است شامل خدمات مشتری، امنیت، نگهداری پیش بینی و نگهداری شبکه است.

اتوماسیون فرآیند رباتیک
اتوماسیون فرآیند رباتیک بسیار مهم است. فرآیندها و وظایف متعددی وجود دارد که در نتیجه کل فرآیند را آسان می کند. در صنعت مخابرات، اتوماسیون فرآیند رباتیک می تواند برای کارهای مختلفی مانند کارهای پشتیبان، ردیابی قیمت و تولید گزارش، پیاده سازی اتوماسیون فرآیند رباتیک و برای عملکردهای مختلف می تواند مفید باشد. در نتیجه، فناوری خودکار تقریباً به تمام کارهای پشتیبان کمک می کند.

مدیریت تجربه مشتری
در صنعت مخابرات، شعار «اول مشتری» یکی از رویکردهای اصلی است که باید دنبال شود. از آنجایی که صنعت مخابرات در حال رشد است، نیازها و ترجیحات مشتریان نیز یکی از برجسته ترین مواردی است که باید در نظر گرفت.

صنعت مخابرات به طور مداوم در حال توسعه استراتژی های مختلف برای مطابقت با استانداردهای در حال تغییر است. درحالی که آنها به برقراری ارتباط در زمان واقعی کمک می کنند. کانال‌ها و پلتفرم‌های متعددی برای پاسخگویی به مدیریت تجربه مشتری در سراسر صنعت مخابرات پیاده‌سازی شده‌اند.

تجربه و رضایت مشتری برجسته ترین نیاز در صنایع مختلف است. به خصوص در بخش مخابرات، تحول دیجیتال به تقویت تعامل خارجی و داخلی کمک می کند.

امنیت سایبری
امنیت سایبری یکی از الزامات اصلی در سراسر صنعت مخابرات است. مجرمان سایبری منتظر هک داده های حساس و خصوصی هستند و افزایش خطر جرایم سایبری، اجرای تدابیر امنیتی را ایجاب کرده است. با رایج شدن رخنه ها، شرکت های مخابراتی داده ها و شبکه خود را ایمن می کنند. بنابراین، شرکت ها احتمالاً سرمایه گذاری قابل توجهی برای محافظت از داده ها انجام می دهند. این نقش اساسی در جلوگیری از حملات، شناسایی تهدیدات و درک چگونگی حرکت به جلو ایفا خواهد کرد.

ابزارهای همکاری نیروی کار
نیاز گسترده ای به ابزارهای همکاری در سراسر صنعت مخابرات وجود دارد. مشتری پادشاه صنعت مخابرات است و ابزارهای همکاری ضروری شده اند. ابزارهای همکاری نیروی کار در صنعت مخابرات به موارد مختلفی مانند اشتراک گذاری فایل، مدیریت پروژه و مدیریت وظایف کمک کرده اند. این ابزارها از حیاتی ترین داده ها استفاده می کنند و از این طریق دسترسی افراد را برای کار از راه دور فراهم می کنند.

داده بزرگ(کلان)
پیاده‌سازی اینترنت اشیا، به‌ویژه در مورد دستگاه‌های فن‌آوری مفید بوده است. سال ۲۰۲۲ انتظار می رود کاربران کنترل کاملی بر داده ها خواهند داشت که امکان انتقال سریع آن از یک دستگاه به دستگاه دیگر را فراهم می کند. امروزه کشف داده ها به ویژه در بخش مخابرات برای شرکت ها نقش حیاتی دارد.

صنعت مخابرات در سال ۲۰۲۲
با تکامل سریع فناوری، صنعت مخابرات به سمت آینده ای بهتر حرکت کرده و علاوه بر این، به پاسخگویی به خواسته های مشتریان در کمترین زمان کمک می کند. بنابراین، صنعت مخابرات در پاسخگویی به خواسته های مشتریان مانند شبکه سریع، اتوماسیون و امنیت نقش مهمی دارد. از این رو دگرگونی دیجیتال، فناوری مورد استفاده برای عصرهای آینده، به ویژه در صنعت مخابرات مساله ای مهم است.

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،خبر ویژه،راهبرد

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل