اخبار عمومی

۹ سال زندان برای کارمند سابق مایکروسافت

یکی از مهندسان سابق مایکروسافت به دلیل سرقت ۱۰ میلیون دلاری از فروشگاه آنلاین مایکروسافت به ۹ سال زندان محکوم شد.

به گزارش داتیکا به نقل از ای تی ایران، ولادمیر کواشوک اوکراینی که بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ در مایکروسافت به عنوانکار می‌کرد، در این مدت با سوءاستفاده از موقعیت خود توانست سفارش‌های آنلاین جعلی را در فروشگاه مایکروسافت ثبت کند و با دریافت کالاها و فروش آن‌ها، چیزی حدود ۱۰ مییلون دلار از این شرکت سرقت کند.

چگونه مایکروسافت وان درایو را غیرفعال یا حذف کنیم؟
شروع دزدی‌های این مهندس ۲۶ ساله، با خرید یک اشتراک برای مجموعه آفیس و دو کارت گرافیک بود. اما وقتی متوجه شد که این دو مورد شناسایی نشد، جسارت بیشتری پیدا کرد و تا اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی، میلیون‌ها دلار از مایکروسافت دزدی کرد که البته این سرقت در اشکال مختلف صورت گرفته است.

او توانست از این طریق، چند میلیون دلار بیت‌کوین خریداری کند و سپس آن را به پول نقد تبدیل کند. به گفته مقامات قضایی، کواشوک با این پول‌ها، یک خودروی ۱۶۰ هزار دلاری تسلا و یک خانه مجلل ۱٫۶ میلیون دلاری را خریداری کند.

بر اساس گزارش‌ها، این مهندس جوان در ابتدا تلاش چندانی را برای پاک کردن ردپای خود در این سرقت‌ها انجام نمی‌داد، اما رفته‌رفته و با بیشتر شدن مبالغ، محتاطانه‌تر رفتار می‌کرد. او حتی از اکانت‌های متعلق به همکاران خود نیز برای دزدی‌ها خود استفاده می‌کرد و از سرویس شبکه خصوصی مجازی نیز برای این منظور بهره می‌گرفت.

کواشوک حتی برای پنهان کردن منشا بیت‌کوین‌های خود، قبل از نقد کردن آن‌ها از خدمات ترکیب تراکنش‌های بیت‌کوین استفاده می‌کرد. اما او اغلب مواقع از یک ارتباط VPN و در نتیجه یک آدرس IP برای دسترسی به اکانت‌های مختلف استفاده می‌کرد و همین مسئله منجر به لو رفتن وی شد.

همچنین استفاده وی از دستگاه‌های مجهز به سنسور اثر انگشت نیز در فاش شدن این سرقت چند میلیون دلاری بی‌تاثیر نبودند. برایان موران، دادستان آمریکا در این باره گفت: سرقت از کارفرما به اندازه کافی، اقدام نادستی است اما زمانی که شما چیزی را دزدی و وانمود می‌کنید که همکارتان این کار را انجام دادند، ابعاد نادرستی این کار را بیشتر می‌کنند و آن را فراتر از سنت و دلار می‌برند.

کواشوک به پرداخت ۸٫۳ میلیون دلار خسارت محکوم شد. جریمه‌ای که بعید به نظر می‌رسد در توان این مهندس سابق مایکروسافت باشد. دولت آمریکا همچنین اعلام کرد که کواشوک احتمالا بعد از گذراندن دوران محکومیت خود دیپورت خواهد شد.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل