آخرین آمار سهم بازار اپراتورهای همراه اعلام شد

بر اساس داده‌های آخرین گزارش منتشر شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در زمستان ۱۴۰۰، ایرانسل تنها اپراتوری است که سهم بازارش افزایش داشته است.

به گزارش داتیکا به نقل از ایلنا، بر اساس داده‌های موجود در آخرین گزارش منتشر شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(رگولاتوری)، سهم بازار ایرانسل از ۴۲.۷۰۰ درصد در سه‌ماهه سوم ۱۴۰۰، به ۴۳.۱۰۳ درصد در سه‌ماهه چهارم افزایش یافته است.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در هر فصل، گزارشی رسمی را با عنوان «فصل‌نامهٔ آماری» منتشر و در آن، اطلاعاتی مانند تعداد خطوط واگذار شده، تعداد مشترکان فعال، ضریب نفوذ و سهم بازار اپراتورهای تلفن همراه را اعلام می‌کند.

جلد چهلم فصل‌نامهٔ آماری، جدیدترین نسخه این گزارش است که آمار مربوط به سه‌ماهه چهارم سال ۱۴۰۰ را منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش، در سه‌ماهه چهارم سال ۱۴۰۰، مشترکان فعال ایرانسل ۶۰میلیون و ۳۷۰هزار و ۶۰۰ مشترک، مشترکان فعال همراه اول ۷۴میلیون و ۵۲۵هزار و ۶۰۹ مشترک و مشترکان فعال رایتل ۵میلیون و ۱۶۲هزار و ۶۷۰ مشترک بوده است. جمع کل خطوط فعال اپراتورها در سه ماهه چهارم سال نیز ۱۴۰میلیون و ۵۸هزار و ۸۷۹ مشترک بوده است.

در سه‌ماهه سوم سال ۱۴۰۰، مشترکان فعال ایرانسل ۵۸میلیون و ۲۵هزار و ۳۰۳ مشترک، مشترکان فعال همراه اول ۷۲میلیون و ۷۹۴هزار و ۸۱۶ مشترک و مشترکان فعال رایتل ۵میلیون و ۶۹هزار و ۳۰۵ مشترک بوده است. جمع کل خطوط فعال اپراتورها در سه ماهه سوم سال نیز ۱۳۵میلیون و ۸۸۹هزار و ۴۲۴ مشترک بوده است.

براساس داده‌های ارائه شده در جلد چهلم فصل‌نامه آماری رگولاتوری، در سه‌ماهه سوم سال ۱۴۰۰، «سهم بازار» همراه اول ۵۳.۵۶۹ درصد بوده که در سه‌ماهه چهارم، به ۵۳.۲۱۰ درصد کاهش یافته است.

در همین مدت، سهم بازار رایتل نیز از ۳.۷۳۰ درصد، به ۳.۶۸۶ درصد تغییر کرده و کاهشی بوده است.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست