آخرین گزارش رگولاتوری از سهم بازار اپراتورها منتشر شد

آخرین گزارش منتشر شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در دولت دوازدهم که مبتنی بر آمار سه ماه نخست سال ۱۴۰۰ است، از رشد سهم بازار ایرانسل و رایتل و کاهش سهم بازار همراه اول خبر می‌دهد.

به گزارش داتیکا به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در هر فصل، گزارش رسمیِ «فصل‌نامهٔ آماری» را منتشر می‌کند. در این گزارش، در بخش اپراتورهای همراه، آمار و اطلاعات قابل توجهی مانند تعداد سیمکارت‌های واگذار شده و خطوط فعال هر اپراتور و نیز ضریب نفوذ و سهم بازار اپراتورها، به افکارعمومی اطلاع‌رسانی می‌شود.آن طور که در این گزارش اعلام شده است، در سه‌ماهۀ اول سال ۱۴۰۰، مشترکان فعال ایرانسل ۵۶میلیون و ۷۰۸هزار و ۵۲۸ مشترک، مشترکان فعال همراه اول ۷۰میلیون و ۲۱۱هزار و ۶۶۵ مشترک و مشترکان فعال رایتل ۴میلیون و ۹۰۳هزار و ۱۵۳ مشترک بوده است. جمع کل خطوط فعال اپراتورها در سه ماهۀ اول سال ۱۴۰۰ نیز ۱۳۱میلیون و ۸۲۳ هزار و ۳۴۶ بوده است.

در سه ماهۀ اول سال ۱۳۹۹ نیز، مشترکان فعال ایرانسل ۵۱میلیون و ۷۲۷هزار و ۳۶۰ مشترک، مشترکان فعال همراه اول ۶۵میلیون و ۴۷هزار و ۸۴۳ مشترک و مشترکان فعال رایتل ۴میلیون و ۳۱۷ هزار و ۲۹ مشترک بوده است. جمع کل خطوط فعال اپراتورها در سه ماهۀ اول سال ۱۳۹۹ نیز ۱۲۱میلیون و ۹۲ هزار و ۲۳۲ بوده است.

بر اساس آنچه در این گزارش آمده است و در مقایسه سه ماه نخست سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، به ترتیب سهم بازار ایرانسل از ۴۲.۷۱۷ در سه ماه نخست سال ۹۹، به ۴۳.۰۱۸ در سه ماه نخست سال ۱۴۰۰ رسیده و ۰.۳۰۱ درصد افزایش پیدا کرده است. سهم بازار رایتل از ۳.۵۶۵ به ۳.۷۱۹ رسیده و ۰.۱۵۴ درصد افزایش پیدا کرده است. اما سهم بازار همراه اول با رسیدن از ۵۳.۷۱۷ به ۵۳.۲۶۲، به میزان ۰.۴۴۵ درصد، کاهش پیدا کرده است.

رادیویی

همچنین بر اساس اطلاعات فصل‌نامه‌های آماری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری)، در شاخص سهم بازار، وضعیت اپراتورها نسبت به سه ماهۀ پایانی سال ۱۳۹۹ نیز تغییر کرده است. بر همین اساس، به ترتیب سهم بازار ایرانسل از ۴۲.۹۰۳ در سه ماه پایانی سال ۹۹، به ۴۳.۰۱۸ در سه ماه نخست سال ۱۴۰۰ رسیده و ۰.۱۱۵ درصد افزایش پیدا کرده است. سهم بازار رایتل از ۳.۴۳۶ به ۳.۷۱۹ رسیده و ۰.۲۸۳ درصد افزایش پیدا کرده است. اما سهم بازار همراه اول با رسیدن از ۵۳.۵۹۰ به ۵۳.۲۶۲، با ۰.۳۲۸ درصد کاهش، دچار تغییر شده است.

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست