آغاز همکاری‌های استراتژیک مایکروسافت و فولکس واگن برای توسعه رانندگی خودکار

گروه شرکت‌های خودروسازی فولکس واگن (VW) در راستای توسعه راهکارهای رانندگی خودکار (AD) گام‌های جدیدی برداشته است و به همین منظور مرکز توسعه نرم افزاری این شرکت‌ آلمانی که با نام Car.Software شناخته می شود همکاری‌های گسترده‌ای را با مایکروسافت انجام می‌دهد.
به گزارش داتیکا به نقل از همکاران سیستم، براساس توافقات صورت گرفته میان این دو شرکت بزرگ، مایکروسافت متعهد شده است پلتفرم ویژه رانندگی خودکار (ADP) مبتنی بر فضای ابری را برپایه فضای Azure خود توسعه دهد و از قابلیت‌های محاسباتی و پردازش داده‌های این پلتفرم برای ارایه تجارب رانندگی خودکار در مقایس جهانی بهره ببرد.
مرکز توسعه نرم افزاری Car.Software فولکس واگن با راه اندازی پلتفرم هوشمند ADP برپایه فضای رایانش ابری Azure مایکروسافت از سیستم‌های پیشرفته کمک راننده (ADAS) قابلیت‌های رانندگی خودکار برای سرنشینان نسل جدید اتومبیل‌های گروه فولکس واگن بهره می‌برد.
شرکت آلمانی فولکس واگن و مایکروسافت پیش از این در سال ۲۰۱۸ میلادی قرارداد استراتژیک دیگری را برای توسعه راهکارهای هوشمند Automotive Cloud فولکس واگن منعقد کردند که بر اساس آن تمامی خدمات دیجیتال و محرک آینده شرکت خودروسازی تامین شد.
«دیرک هیلگنبرگ» مدیرعامل شرکت توسعه نرم افزاری Car.Software در این خصوص گفت: «همان طور که گروه فولکس واگن را به یک ارایه دهنده محرک دیجیتال تبدیل می‌کنیم، به دنبال افزاش مداوم بهره وری از فرآیند توسعه نرم افزار هستیم. ما هم اکنون در حال ساخت بستر رانندگی خودکار با مایکروسافت هستیم تا فعالیت‌های توسعه دهندگان خود را از طریق یک محیط مهندسی مقیاس پذیر و مبتنی بر داده‌ها تسهیل کنیم. با ترکیب تخصص جامع خود در زمینه توسعه راهکارهای رانندگی متصل و دانش مایکروسافت به همراه فناوری مهندسی نرم افزار می‌کوشیم فرآیند توسعه خدمات ایمن و آسان را سرعت بخشیم.»

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،لبه دانش

آخرین اخبار

فهرست