آمار جالب درباره رشد شاغلان تمام وقت حوزه ICT

موسسه تحقیقاتی IDC با پیش بینی تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر اشتغال اعلام کرد: تا پایان سال ۲۰۲۰ بیش از ۵۵ میلیون نفر به صورت تمام وقت در حوزه ICT فعالیت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فدراسیون فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی، موسسه بین المللی تحلیل داده IDC برای اولین بار آماری از تاثیر بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در بحث اشتغال ارائه داده است.

براساس پیش بینی های این تحلیل، تا پایان سال ۲۰۲۰ اشتغال تمام وقت در حوزه ICT به بیش از ۵۵ میلیون نفر در سراسر جهان می رسد. این پیش بینی رشد حدود ۴ درصدی اشتغال در این حوزه را نسبت به سال ۲۰۱۹ نشان می دهد.

این مرکز تحقیقاتی همچنین با بررسی یک دوره پنج ساله از سال ۲۰۱۹ تا پایان ۲۰۲۳ یک شیب مناسب رشد اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را با رقم میانگین سالانه ۳.۸ درصد، نشان می دهد.

برآورد این مرکز بر مبنای تخمین ها و نقشی است که اکنون فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنایع ایفا می کند.

در حال حاضر روز به روز حوزه IT با تغییرات جدی و عمده ای روبرو است و واقعیت آن است که سرمایه گذاری در بخش تکنولوژی های نوین در صنعت و همچنین نیاز امروز به تکنولوژی، موجب سرمایه گذاری محرک در عرصه فناوری اطلاعات شده است.

کریگ سیمسون مدیر تحقیقات گروه آنالیز مشتری موسسه بین المللی IDC معتقد است که «ما در حال دور شدن از کارکنانی هستیم که نقش اساسی در نصب و نگهداری فناوری اطلاعات دارند و به سمت نقش هایی حرکت می کنیم که بتوانند عملکرد پایگاه داده ها را استخراج و اطلاعات آن را تجزیه تحلیل کنند و سازمان را هرچه بیشتر به سمت توسعه تکنولوژی خود سوق دهند.»

به گفته وی، «در این میان زمانی که فناوری ها گسترش پیدا می کند، افراد می‌توانند مشاغل متنوعی را انجام دهند؛ در چنین شرایطی یک فرد می تواند در چندین شغل ایفای نقش کند و زمان خود را تقسیم کند. ترکیب نقش ها برای یک شغل با گذشت زمان ممکن است برای یک صنایع و سازمان متفاوت باشد. اکنون بیشترین افرادی که در حوزه ICT مشغول به کار هستند در چندین بخش متنوع تقسیم می شوند. بخش اول مربوط به توسعه و مدیریت نرم افزار، گروه دوم مربوط به بخش فنی IT یک شرکت و بخش های دیگر هم مربوط به حوزه گرافیک، چندرسانه ای، طراحی وب و گروه پشتیبانی فنی است. با این حال افرادی که در بخش امنیت سایبری در این سال ها مشغول به کار می شوند طی ۵ سال با حدود ۱۰ درصد، سریعترین رشد را به خود اختصاص داده است.»

آیلین اسمیت معاون برنامه ریزی بینش و تحلیل مشتری موسسه بین المللی IDC نیز می گوید: « از آنجایی که صنایع کاملا پذیرای یک تحول دیجیتالی هستند، این شرکت ها نیازمند آن هستند که نقش های جدیدی برای شکل دادن به نقشه راه فناوری و پشتیبانی خود تعریف کنند. این انتظار وجود دارد، بخش های تولیدی و بانکداری بیشترین تلاش را برای ایجاد تحول دیجیتال انجام دهند و احتمالا بیشترین نیرو را طی سال های آینده در زمینه ICT جذب خواهند کرد. زیرا آنها نیازمند اقداماتی همچون برنامه نویسی، پشتیبانی فنی برای طراحی نرم افزار و همچنین انتقال تجربیات مشتری برای بهبود فضای کاری خود هستند.»

با این وجود، تاثیر تحول دیجیتال بر ساختار و ترکیب سازمان ها که به دنبال توسعه فناوری خود هستند بسیار جدی است. بر این اساس اکنون تحول در سازمان های مرتبط با فناوری اطلاعات که قصد دارند پایه گذار تحولات در صنایع و… باشند، یک نیاز جدی به شمار می رود

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : مدیریت رسانه،نقد و نظر

آخرین اخبار

فهرست