آمازون در انبارهای خود از ربات استفاده می‌کند

آمازون اعلام کرد در چهار انبار جدید کالای خود از ربات استفاده می‌کند تا فرایند نگهداری، شناسایی و خروج و ارسال کالا به مقاصد مختلف را تسهیل کند.

به گزارش داتیکا به نقل از مهر، فعالیت گسترده نیروی انسانی در انبارهای آمازون موجب افزایش نرخ جراحت و آسیب دیدگی در میان کارگران آمازون شده که این مساله موجب اعتراض اتحادیه‌های کارگری و کارکنان آمازون شده است. از همین رو آمازون قصد دارد به منظور کاهش این آمار از ربات استفاده کند.

این شرکت وعده داده که تا سال ۲۰۲۵ میزان سوانح و آسیب دیدگی‌های نیروی کار را تا ۲۵ درصد کاهش دهد و بدین منظور بیش از ۳۰۰ میلیون دلار برای اجرای طرح‌های افزایش ایمنی محیط کار در سال ۲۰۲۱ سرمایه گذاری کرده است.

دو ربات جدید شرکت آمازون ارنی و برت نام دارند و فعالیت‌ها و رفت و آمدهای آنها نیاز به تحرک فیزیکی کارگران انبارهای آمازون را کاهش می‌دهد. آمازون می‌گوید این ربات‌ها جایگزین نیروهای کار نمی‌شوند و در عوض به کارگران امکان می‌دهند تا تنها بر روی امور نیازمند به تفکر متمرکز شوند و احتمال مجروح شدن خود را به حداقل برسانند.

ربات ارنی برای جابجا کردن و انتقال اقلام مختلف از قفسه‌ها و تحویل آنها به رانندگان برای رساندن به مقصد طراحی شده و استفاده از آن موجب صرفه‌جویی در زمان نیز می‌شود. ربات برت هم که هوشمندتر است، می‌تواند با دریافت فرامین به سمت مقصد در یک انبار حرکت کرده و کالایی را تحویل گرفته و منتقل کند. برت توانایی حمل اقلام سنگین‌تری را دارد. آمازون همچنین در حال طراحی دو ربات دیگر به نام‌های اسکوتر و کرمیت است.

 

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،لبه دانش

آخرین اخبار

فهرست