اینترنت ماهواره ای آمازون در راه است

اینترنت ماهواره ای آمازون برای رقابت با استارلینک در راه است. آمازون اعلام کرد تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی دو ماهواره اینترنتی را به مدار زمین خواهد فرستاد.

به گزارش داتیکا به نقل از گجت نیوز، شرکت فضایی اسپیکس ایکس که به ایلان ماسک تعلق دارد مدتی است طرح ارائه اینترنت ماهواره ای استارلینک را در کشورهای مختلف آغاز کرده و به زودی با افزایش تعداد ماهواره‌های خود در فضا می‌تواند به تمام کاربران روی این سیاره اینترنت پرسرعت ارائه دهد. از آنجایی که اسپیس ایکس به عنوان شرکت پیشرو در این حوزه محسوب می‌شود، جف بزوس به عنوان رقیب ایلان ماسک نیز طرح مشابهی را آغاز کرده تا بتواند بخشی از سهم این بازار را به خود اختصاص دهد.

آمازون مدتی قبل قراردادی را با شرکت ورایزن (Verizon) به امضا رساند و اکنون نیز به صورت رسمی اعلام کرد تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی دو ماهواره اینترنتی را به مدار زمین پرتاب خواهد کرد. در واقع آمازون برای رقابت با اسپیس ایکس و وان وب بسیار جدی است. با توجه به این که ایلان ماسک، بنیانگذار اسپیس ایکس و جف بزوس، بنیانگذار آمازون در لیست ثروتمندترین افراد جهان رقابت نزدیکی دارند، اکنون با ورود جف بزوس به این حوزه شاهد افزایش رقابت آنها خواهیم بود.

جزئیاتی از اینترنت ماهواره ای آمازون
شرکت آمازون به تازگی در کمیسیون ارتباطات فدرال برای پرتاب دو ماهواره اینترنتی خود درخواست مجوز آزمایشی را به ثبت رساند تا پس از دریافت مجوزهای لازم، نخستین ماهواره‌های اینترنتی پروژه کویپر را در سال ۲۰۲۲ به مدار زمین ارسال کند. در این درخواست آمده است شرکت آمازون در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ دو مدل اولیه ماهواره اینترنتی این شرکت با نام‌های KuiperSat-1 و KuiperSat-2 را با موشک آزمایشی RS1 که شرکت ABL Space Systems آن را طراحی کرده به فضا پرتاب خواهد کرد.

شرکت آمازون نخستین بار در سال ۲۰۱۸ از آغاز پروژه کویپر خبر داده بود. آمازون این پروژه را با هدف ارسال یک صورت فلکی شامل ۳ هزار و ۲۳۶ ماهواره به مدار نزدیک زمین طراحی کرده است و زمانی که این ماهواره‌ها در مدار مستقر شوند، تمام کاربران مناطق محروم جهان می‌توانند به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کنند. همچنین این دو ماهواره اینترنتی آمازون در فاصله ۳۳۶ مایلی از سطح زمین قرار خواهند گرفت.

گفتنی است در حال حاضر شرکت وان وب موفق به پرتاب ۳۲۲ ماهواره به مدار زمین شده و اسپیس ایکس نیز توانسته ۱۷۲۲ ماهواره استارلینک را در مدار مستقر کند. وان وب و اسپیس ایکس قصد دارند برای تمام مردم جهان اینترنت پرسرعت با تاخیر کم را فراهم سازند، اما تاکنون اسپیس ایکس موفق‌تر ظاهر شده و در حال حاضر در کشورهای مختلفی به مشتریان خود خدمت‌رسانی می‌کند.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری ارتباطات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل