آمریکا بخشی از باج پرداختی به هکرهای «دارک ساید» را پس گرفت

مقامات آمریکایی اعلام کردند ۶۳.۷ بیت کوین معادل ۲.۳ میلیون دلار از باجی که شرکت کلونیال پایپ لاین به گروه هکری دارک ساید پرداخته بود را بازپس گرفته اند.

به گزارش داتیکا به نقل از مهر، در اوایل ماه می حمله باج افزاری به شرکت خط لوله کلونیال پایپ لاین (بزرگترین خط انتقال سوخت در آمریکا) اختلالاتی از جمله کمبود سوخت در بخش‌هایی از آمریکا ایجاد کرد. در پی این امر شرکت مذکور نیز باجی به شکل رمزارز به هکرهای گروه دارک ساید پرداخت کرد تا بتواند سیستم‌های خود را دوباره احیا کند.

در همین راستا لیزا موناکو، معاون دادستان کل آمریکا در یک کنفرانس خبری اعلام کرد این سازمان بخشی از باجی که پایپ کلونیال به هکرها پرداخته بود را یافته و بازپس گرفته است.

او در این باره گفت: حملات باج افزاری هیچ گاه قابل قبول نیستند، اما هنگامیکه آنها بخش‌های زیربنایی حساس را هدف می‌گیرند، ما از هیچ تلاشی برای پاسخ آنها فروگذار نمی‌کنیم. این فعالیت اهمیت زیادی دارد زیرا با تهدیدهای دیجیتالی روبرو هستیم که هر روز وسیع‌تر، پیچیده‌تر و خطرناک‌تر می‌شوند.

هرچند مقامات خط لوله در ابتدا اعلام کردند هیچ باجی به هکرهای دارک ساید پرداخت نکردند، اما بعداً مشخص شد کلونیال پایپ لاین رمزارزی به ارزش ۴.۴ میلیون دلار به این گروه پرداخته است.

طبق اطلاعات موجود مقامات آمریکا ۶۳.۷ بیت کوین (معادل ۲.۳ میلیون دلار) از باجی پرداخت شده به هکرهای دارک ساید را بازپس گرفتند.

عملیات بازپس گیری باج به رهبری اف بی آی و با همکاری اپراتورهای خط لوله انجام شده است.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

عامل حملات سایبری اخیر چیست؟

استفاده از مولفه‌های قدیمی و آسیب‌پذیر، بسیاری از سیستم‌های دفاعی سامانه‌های کاربران را سست کرده، به‌نحوی که…
آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست