آپدیت MIUI 12.5 برای شیائومی می ۸ لایت و می ۱۱ لایت ۴G منتشر شد

شیائومی انتشار آپدیت MIUI 12.5 برای گوشی‌های می ۸ لایت و می ۱۱ لایت ۴G را آغاز کرده است و صاحبان این گوشی‌ها به‌زودی می‌توانند آن را به راحتی دریافت کنند.

به گزارش داتیکا به نقل از  گجت نیوز، قبل از اینکه به‌روزرسانی MIUI 13 منتشر شود، می‌توانید آپدیت MIUI 12.5 را بر روی گوشی شیائومی می ۸ لایت یا می ۱۱ لایت ۴G خود دریافت کنید.

می ۱۱ لایت ۴G که یک مدل ارزان‌تر از گوشی پرچمدار می ۱۱ است، در ماه مارس سال گذشته وارد بازار شد و به صورت پیش فرض، رابط کاربری MIUI 12 را همراه عامل اندروید ۱۱ ارائه می‌کرد. این گوشی اگرچه نسبتا موفق بود اما عرضه‌ی جهانی گسترده‌ای نداشت و کمتر از یک هفته قبل، برای اولین بار وارد بازار هند شد.

حالا MIUI 12.5 نیز به این گوشی رسیده و با شماره ساخت V12.5.3.0.RKQMIXM قابل دسترسی است. ناگفته نماند که این به‌روزرسانی جدید هنوز در مرحله‌ی «بتا» است اما تقریبا به ثبات رسیده و معدود مشکلات آن به تدریج با آپدیت‌های جزئی بعدی برطرف خواهد شد.

از سوی دیگر، شیائومی می ۸ لایت یک گوشی نسبتا قدیمی‌تر است که در سال ۲۰۱۸ با رابط کاربری MIUI 9 برپایه سیستم عامل اندروید ۸ عرضه شد. این گوشی در چند سال اخیر به خوبی پشتیبانی شده و آپدیت‌های می‌یو‌آی ۱۰، ۱۱ و ۱۲ را دریافت کرده و حتی نسخه‌ی اندروید آن به ۹ و ۱۰ ارتقا پیدا کرده است.

با توجه به قدیمی بودن این گوشی، انتظار نمی‌رود که به اندروید ۱۱ مجهز شود اما خوشبختانه، آپدیت MIUI 12.5 را دریافت خواهد کرد. این به‌روزرسانی هم‌اکنون با شماره ساخت V12.5.1.0.QDTCNXM در چین قابل دسترسی است و به زودی در مناطق دیگر نیز قابل دریافت خواهد بود.

طبق ادعای شیائومی، آن‌ها در نسخه‌ی MIUI 12.5، تمامی بخش‌های رابط کاربری را از ابتدا کدنویسی کرده‌اند تا بتوانند گوشی‌ها را به شکل بهتری بهینه‌سازی کنند. این آپدیت، کمک می‌کند تا مصرف پردازنده تا ۲۰ درصد کاهش یابد که نتیجه‌اش سرعت بیشتر سیستم و البته افزایش عمر باتری است.

بیشتر بخوانید: شیائومی نام ۲۷ گوشی واجد شرایط برای دریافت آپدیت می‌یو‌آی ۱۲.۵ را اعلام کرد
آپدیت MIUI 12.5 قرار است آخرین به‌روزرسانی بزرگ گوشی می ۸ لایت باشد و دیگر آپدیتی برای آن منتشر نمی‌شود. از طرف دیگر، صاحبان گوشی‌های می ۱۱ لایت ۴G می‌توانند منتظر می‌یو‌آی ۱۳ نیز باشند. انتظار می‌رود که نسخه‌ی سیزدهم از اواسط مرداد ماه، به تدریج در گوشی‌های جدید شیائومی در دسترس قرار بگیرد.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل