آیا اپرتورها میفهمند که از VPN استفاده می‌کنیم؟

استفاده از VPN راهی عالی برای افزایش حریم خصوصی شما در حالت آنلاین است و سایت هایی که بازدید می کنید آدرس IP اصلی شما را شناسایی نمی کنند، به این معنی که می توانید آن را طوری بسازید که در کشور دیگری هستید. با این حال، آیا ارائه دهنده سرویس اینترنت(مثل همراه اول و ایرانسل و…) می ببیند که شما از VPN استفاده می کنید یا خیر؟

به گزارش داتیکا به نقل از «نبض فناوری»، ارائه دهنده سرویس اینترنت می تواند تشخیص دهد که از VPN استفاده می کنید. این به دلیل نحوه عملکرد VPN است: هنگامی که از اینترنت بدون VPN استفاده می کنید، از رایانه خود به سیستم ISP متصل می شوید، که به نوبه خود به سایتی که می خواهید بازدید کنید متصل می شود.

هنگامی که از طریق VPN متصل می شوید، از ISP به سرور سرویس VPN و سپس به یک سایت می روید. این باعث می شود که برای آن سایت به نظر برسد که شما از آدرس IP سرور VPN استفاده می کنید. البته توجه داشته باشید که بدون حالت ناشناس، هنوز هم می‌توانید به راحتی شناسایی شوید.

ISP چه چیزی را می بیند؟

VPN ها با پروکسی ها متفاوت هستند زیرا اتصال شما را از طریق آنچه تونل امن نامیده می شود رمزگذاری می کنند. این اتصال از رایانه شما به سرور VPN را رمزگذاری می‌کند، معمولاً از یک روش رمزگذاری پیشرفته مانند AES-256 استفاده می‌کند.

تونل باعث می‌شود سایتی که بازدید می‌کنید فقط آدرس IP جعلی شما را ببیند، اما برعکس عمل می‌کند. وقتی یک ISP به اتصالی که ایجاد کرده‌اید نگاه می‌کند؛ می ببیند که شما در حال برقراری یک اتصال هستید؛ حتی می تواند آدرس IP را که به آن وصل می شوید مشخص کند؛ اما چیزی فراتر از آن نیست.

آیا ISP ها در صورت استفاده از VPN به آن اهمیت می دهند؟

اینکه آیا ISP ها به اینکه شما از VPN استفاده می کنید اهمیت می دهند یا خیر. پاسخ احتمالا این است که بستگی به موقعیت جغرافیایی شما دارد. در بیشتر نقاط جهان، ISPها معمولاً به این مساله اهمیتی نمی‌دهند. این که آیا شما به سرور VPN متصل می شوید یا یک سایت تصادفی احتمالاً برای آنها یکسان است. از این گذشته، بسیاری از افراد از VPN برای اتصال از راه دور به شبکه های کاری استفاده می کنند یا از VPN برای حفظ حریم خصوصی استفاده می کنند.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

ما نه متهمیم، نه مجرم

براساس ماده 2 قانون مجازات اسلامی، با استناد به مصوبه شورای عالی فضای مجازی نمی‌توان شهروندان را…
آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات،نقد و نظر

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل