آیا بازار رمزارزها در حال پیر شدن است؟ 

بازار رمزارزها گویا چندان هم تحت سلطه جوان‌ها قرار ندارد و افراد بالای ۵۰ سال نیز به بازیگران قابل توجه بازار پرریسک خرید و فروش ارزهای دیجیتالی بدل شده‌اند. 

به گزارش داتیکا به نقل از یورونیوز، نتایج یک نظرسنجی‌ حکایت از آن دارد که دست‌کم ۲۷ درصد از آمریکایی‌های ۱۸ تا ۶۰ ساله (حدود ۵۰ میلیون نفر) در شش ماه گذشته در بازار رمزارزها فعال بوده‌اند. این نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که افراد مسن‌تر به این دارایی جدید بیشتر از بقیه مردم علاقه دارند.

بر اساس نظرسنجی صرافی «کوکوین» در پایان ماه مارس، ۲۸ درصد از افراد بالای ۵۰ سال به عنوان بخشی از برنامه‌های تامین مالی دوران بازنشستگی خود به خرید ارزهای دیجیتال رو آورده‌اند.

اما آشفتگی بازار در هفته‌های گذشته، پیش‌بینی‌‌ها در اوایل سال ۲۰۲۲ را مبنی بر این که بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال به مامن اصلی سرمایه‌گذاری‌های مالی بدل می‌شوند و مورد توجه ویژه صندوق‌های بازنشستگی قرار می‌گیرند، کمرنگ کرد.

به گفته برخی از کارشناسان، افرادی که در بازار رمزارزها سرمایه‌گذاری می‌کنند باید بخش بسیار کمی از سبد سهام خود را به آن تخصیص دهند و همچنین باید آماده ضرر کردن هم باشند.

بنا به گزارش‌ها، بیت‌کوین اینک در حدود ۳۰ هزار دلار معامله می‌شود که ۶۰ درصد نسبت به اوج ۶۹ هزار دلاری خود در ماه نوامبر کاهش یافته است. بنابراین سقوط بازار نشان می‌دهد که بسیاری از سرمایه‌گذاران تازه‌وارد متضرر شده‌اند.

برخی از کارشناسان بر این نظرند که وجوه بیت‌کوین، از جمله صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) بیشترین خروجی را از ماه مه ۲۰۲۱ داشته‌اند. آن‌ها با استفاده از مدلی بر اساس نسبت نوسانات بیت‌کوین به طلا، «ارزش منصفانه» این رمزارز را ۳۸ هزار دلار تخمین زدند.

نظرسنجی صرافی کوکوین که یک هفته پس از نظرسنجی فدرال رزرو از ۱۱ هزار بزرگسال انجام شده است، نشان می‌دهد که ۱۲ درصد از آمریکایی‌ها در سال گذشته در بازار رمزارزها فعال بوده‌اند.

بر اساس این نظرسنجی، تقریبا نیمی از افرادی که رمزامرز را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده بودند، درآمد سالانه‌شان ۱۰۰ هزار دلار یا بیشتر بود، اما تقریباً یک سوم از آنها درآمدی کمتر از ۵۰ هزار دلار داشتند.

در هر حال کارشناسان بر این نظرند که بازار رمزارزها برای اهداف دوران بازنشستگی به شدت متلاطم و پرنوسان است مگر اینکه سرمایه‌گذار، فردی متخصص یا آماده پذیرش ریسک بالا باشد.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات،نقد و نظر

آخرین اخبار

فهرست