آیفون ۱۴ مجهز به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر عرضه می‌شود

این روز تب استفاده از حسگر اثر انگشت در دل نمایشگر داغ شده و به نظر می‌رسد که اپل نیز قصد دارد تا برای جا نماندن از رقبای خود در بازار، فناوری تاچ آیدی را از این طریق به آیفون ۱۴ خود اضافه کند.

به گزارش داتیکا به نقل از آی تی ایران، مارگ گورمن، خبرنگار بلومبرگ و افشاگر اطلاعات محصولات اپل، اخیرا اعلام کرد که شرکت اپل در حال تست عملکرد حسگر اثر انگشت در دل صفحه نمایش گوشی است که متاسفانه این قابلیت در گوشی‌های آیفون امسال این شرکت جایی نخواهند داشت.

طبق اطلاعاتی که منابع نزدیک به اپل در اختیار گورمن قرار داده‌اند، آیفون سال ۲۰۲۲ که آیفون ۱۴ نام خواهد داشت، مجهز به این فناوری و تاچ آیدی عرضه خواهد شد. همچنین گفته شده که قابلیت فیس آیدی همچنان در آیفون ۱۴ حفظ خواهد شد، اما با این تفاوت که درون یک ناچ باریک‌تر تعبیه خواهند شد.

با این حال، پیشتر برخی منابع خبری مدعی شدند که اپل قصد دارد تا به زودی از شر این بریدگی بالای صفحه نمایش خلاص شود اما هنوز زمانی برای تحقق این امر اعلام نشده است.

از طرفی، هنوز مشخص نیست که با اضافه شدن این قابلیت، از تاچ آیدی و فیس آیدی به عنوان دو روش احراز هویت استفاده خواهد شد یا تنها مبتنی بر یک شیوه خواهد بود. اگرچه بلومبرگ در این خصوص با شرکت اپل تماس گرفته اما واکنشی را از سوی سخنگوی این شرکت دریافت نکرده است.

در هر صورت، بیش از یک سال به معرفی و عرضه آیفون ۱۴ باقی مانده و قطعا طی ماه‌های پیش رو، تغییر و تحولات زیادی را می‌توان انتظار داشت. اما بازگشت تاچ آیدی به گوشی‌های آیفون می‌تواند در ایام همه‌گیری کرونا و لزوم استفاده از ماسک، بسیار مورد استقبال قرار گیرد و به قابلیتی کاربردی تبدیل شود.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،موبایل و تبلت

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل