اتصال ۳۱۰ میلیون تلفن همراه چینی به شبکه ۵G!

اپراتورهای مهم مخابراتی چین بیش از ۳۱۰ میلیون تلفن متصل به شبکه ۵G دارند، این آماری است که وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) اعلام کرد که این تعداد بیش از ۱۹ درصد کل کاربران تلفن همراه سه اپراتور مهم مخابراتی چین را شامل می‌شود!

به گزارش داتیکا به نقل از تسنیم، اپراتورهای مهم مخابراتی چین بیش از 310 میلیون تلفن متصل به شبکه 5G دارند، این آماری است که وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) دیروز اعلام کرده است که این تعداد بیش از 19 درصد کل کاربران تلفن همراه سه اپراتور مهم مخابراتی چین شامل China Telecom ،China Mobile و China Unicom را شامل می‌شود.

چین که بزرگترین شبکه تلفن همراه 5G جهان را دارد، شاهد برنامه‌های ابتکاری بیشتری از فناوری ارتباطات در این حوزه پردرآمد است؛ این وزارتخانه چینی اعلام کرد تاکنون بیش از 9000 مورد از برنامه‌های 5G در چین وجود داشته است که از جمله آنها، معرفی سایت‌های ساخت‌و‌ساز هوشمند با کارایی بالا و مدیریت خوب و هوشمند است.

وزارتخانه فناوری اطلاعات چین پیش‌بینی کرده است که در سال 2025، فناوری 5G مستقیماً منجر به ایجاد 2.93 تریلیون یوان چیزی در حدود 457 میلیارد دلار ارزش افزوده اقتصادی شود؛ براساس آمار یک مقاله معتبر درباره توسعه 5G و تاثیرات اقتصادی و اجتماعی آن، سال گذشته 5G به طور مستقیم بیش از 810.9 میلیارد یوان تولید ناخالص اقتصادی داشته است.

در این مقاله مهم و معتبر که در ماه آوریل منتشر شده، آمده است که این فناوری به صورت مستقیم 189.7 میلیارد یوان EVA تولید کرده و به‌صورت غیرمستقیم حدود 2.1 تریلیون یوان تولید ناخالص را در سال 2020 به ارمغان آورده است؛ وزارتخانه صنعت و فناوری اطلاعات چین تخمین زده است که محموله‌های تلفن همراه 5G در چین 80 درصد از کل محموله‌های تولیدی نیمه دوم امسال را تشکیل خواهد داد.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری ارتباطات

آخرین اخبار

فهرست