اتصال ۴۱۰ روستای کشور از طریق همراه اول و با دستور وزیر ارتباطات به شبکه ملی اطلاعات

همزمان با روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی، اتصال بیش از ۶۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات برقرار شد که همراه اول اتصال 410 مورد از روستاها را برعهده داشت.

به گزارش داتیکا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، صبح امروز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، همزمان با روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی، پروژه های ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور با حضور عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیران ارشد و راهبران حوزه ICT در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و به صورت برقراری ارتباط ویدئویی با چند استاندار، فرماندار و مقامات محلی و روستایی کشور به صورت نمادین برگزار شد.

در بدو شروع این بخش از مراسم، با دستور عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نخستین سایت سمبلیک افتتاح شده در این مراسم متعلق به «همراه اول» در روستای آبرود شهرستان داورزن در استان خراسان رضوی بود.

پس از آن وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی سخنانی با بیان اینکه زندگی مردم امروز دیجیتال شده است، اظهار کرد: زیرساخت توسعه در همه بخش ها، حوزه ICT است؛ اگر دقت کنید در دو دهه گذشته شعارهای ITU هم از کلی بودن به سمت حوزه هایی آمده است که ببیند فناوری اطلاعات چه ظرفیت هایی برای بخش های جزئی و مشخص دارد.

وی افزود: مایه مسرت است که با وجود میانگین اتصال ۶۰ درصد جهانی به شبکه اطلاعاتی، امروز علاوه بر تمامی شهرها، بیش از ۸۶ درصد روستاهای ما نیز به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: محور کار ما شبکه ملی اطلاعات است و این شبکه چیزی نیست به جز شبکه ای مستقل، باکیفیت و امن که خدمات باکیفیتی روی آن به مردم عرضه می شود.

صادق عباسی شاهکوه، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در این مراسم با اشاره به عزم دولت بر توسعه دسترسی به ۲۰ میلیون پورت فیبرنوری اظهار کرد: یکی از کارهای مهمی که برای انجام این پروژه بزرگ می بایست انجام می شد، تأمین منابع بود که هیأت دولت با تأمین از طریق ۸ درصد درآمد اپراتورهای سیار به مدت سه سال رأی داد.

رگولاتور ارتباطی افزود: تقسیم کار و رفع موانع از دیگر نکات مهم در اجرای این پروژه است که در نهایت زیرساختی قوی برای توسعه ۵G توسط اپراتورهای موبایل نیز خواهد بود؛ امیدواریم ظرف این بازه زمانی بتوانیم بخش قابل توجهی از کشور را به تکنولوژی نسل پنجم نیز مجهز کنیم.

لازم به ذکر است، در زمان رونمایی از پروژه های اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات، علی دلگیر، مدیر کل فناوری و اطلاعات استان خراسان رضوی که در روستای مذکور آبرود حاضر بود ضمن تقدیر و تشکر از زحمات همراه اول برای توسعه بسترهای ارتباطی نوین در این استان و بخصوص روستای آبرود، اظهار کرد: امید می رود اقدامات توسعه ای انجام شده در جوار امام رضا(ع) موجب خیر و برکت باشد.

مهدی بهادری، فرماندار شهرستان داورزن نیز دیگر سخنران حاضر در روستای آبرود بود که با اتصال به صورت ویدئوکنفرانس با سالن پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، از اقدامات دولت سیزدهم در زمینه توسعه ارتباطات در این بخش قدردانی کرد و گفت: امیدواریم با رونمایی های امروز و اتصال مردم به شبکه ملی اطلاعات، طعم شیرین خدمات دولت سیزدهم بیشتر به مذاق مردم بنشیند و با توجه به اینکه سالانه میزبان ۲۰ میلیون زائر هستیم، بتوانیم خدمات شایسته تری از این طریق به مردم ارائه کنیم.

گفتنی است امروز مجموعا اتصال بیش از ۶۰۰ روستا به «شبکه ملی اطلاعات» برقرار شد که بیشترین پروژه های به بهره برداری رسیده متعلق به همراه اول با «اتصال ۴۱۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات» بود.

لازم به ذکر است، همراه اول از دی ماه ۱۴۰۰ تا امروز، در مجموع ۲۳۷ سایت تلفن همراه در ۴۱۰ روستا راه اندازی کرده و ارتقای تکنولوژی داده است.

به صورت تفکیکی ۱۸۲ سایت ارتباطی در ۳۱۵ روستای کشور توسط متخصصان فنی همراه اول با ارتقای تکنولوژی مواجه و به بالاترین نسل ارتباطی یعنی نسل ۳ و ۴ مجهز شده است.

همچنین ۵۵ سایت جدید با ترکیبی از تکنولوژی های پایه، 3G و 4G در ۹۵ روستای دیگر به بهره برداری رسید.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست