اجرای پایلوت زیرساخت اینترنت اشیا در ۵۰ هزار نقطه تهران

تفاهم‌نامه همکاری میان توزیع برق تهران بزرگ و شرکت خدمات ارتباطی رایتل با هدف توسعه زیرساخت ارتباطی کنتور‌های هوشمند و اینترنت اشیا در پایتخت به امضا رسید.

به گزارش داتیکا به نقل از آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این تفاهم‌نامه امروز میان حسین صبوری، مدیرعامل توزیع برق تهران بزرگ و یاسر رضاخواه، مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی رایتل مبادله شد.

درمراسم تبادل این تفاهم‌نامه محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و غلامعلی رخشانی‌مهر، معاون هماهنگی توزیع توانیر نیز حضور داشتند.

براساس این گزارش، در قالب این تفاهم‌نامه، تعداد حداکثر ۵۰ هزار نقطه در مناطق تحت پوشش توزیع تهران بزرگ مبتنی بر فناوری اینترنت اشیاء (IoT) به صورت پایلوت اجرا خواهد شد.

این تفاهم‌نامه با محور تامین شبکه ارتباطی مورد نیاز ارایه خدمات کنترل مستقیم بار (DLC) و هوشمندسازی کنتور‌های برق و با هدف قرائت کنتور‌های مشترکان از راه دور توزیع تهران بزرگ، بر بستر شبکه پیشرفته مخابراتی رایتل مبتنی بر روش‌های مختلف ارتباطی (از قبیل روش‌های مبتنی بر سیم کارت و یا سایر روش‌های ارتباطی) و بر بستر فناوری‌های مختلف ارتباطی مانند ۳G/4G NB-IOT، LTE-M، ۵G، LoRa و… به امضای طرفین رسید.

این تفاهم نامه هیچگونه انحصاری برای شرکت رایتل ایجاد نخواهد کرد و توزیع تهران بزرگ همچنان مجاز به دریافت خدمات از سایر اپراتو‌های مخابراتی خواهد بود.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،لبه دانش

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل