ارسال پیام در واتس‌اپ بدون استفاده از گوشی

پیام‌رسان واتس‌اپ درحال آزمایش قابلیت جدیدی است که به کاربران امکان می‌دهد بدون استفاده از گوشی خود پیام ارسال و دریافت کنند. به گزارش «ایسنا» در حال‌حاضر حساب کاربری واتس‌اپ کاربر به گوشی وصل می‌شود و اپلیکیشن‌های دسکتاپ و وب واتس‌اپ برای دریافت و ارسال پیام باید به اپلیکیشن موبایل وصل بمانند‌ اما قابلیت جدید به کاربران امکان می‌دهد حتی اگر گوشی‌شان خاموش شد، همچنان قادر به دریافت و ارسال پیام باشند.

به گزارش داتیکا به نقل از ایسنا، واتس‌اپ اعلام کرده که این اپلیکیشن پیام‌رسان می‌تواند در حداکثر چهار دستگاه دیگر مانند رایانه شخصی و تبلت همزمان مورد استفاده قرار گیرد. این قابلیت در ابتدا و در مرحله آزمایشی بتا برای گروه کوچکی از کاربران عرضه خواهد شد و واتس‌اپ قصد دارد عملکردش را بهبود بخشیده و پیش از فعال‌کردن آن برای همه کاربران، قابلیت‌هایی را اضافه کند.

این پیام‌رسان اعلام کرده که قابلیت رمزنگاری سربه‌سر تحت‌سیستم جدید همچنان عمل می‌کند. چند اپلیکیشن پیام‌رسان دیگر مانند سیگنال چنین قابلیتی دارند و برای ایجاد حساب در آنها باید از گوشی استفاده شود، اما برای مبادله پیام چنین الزامی وجود ندارد. اما کاربران واتس‌اپ که دو میلیارد نفر هستند، مدت‌هاست خواستار چنین قابلیتی هستند. در یک پست وبلاگ، مهندسان فیس‌بوک- شرکت مادر واتس‌اپ- اعلام کردند که این تغییر مستلزم بازبینی طراحی نرم‌افزاری واتس‌اپ است، زیرا نسخه فعلی از یک اپلیکیشن تلفن هوشمند به‌عنوان دستگاه اصلی استفاده می‌کند و تلفن منبع واقعی برای همه دیتای کاربر و تنها دستگاهی است که می‌تواند پیام‌های رمزنگاری شده را از کاربری به کاربر دیگر ارسال کند.

واتس‌اپ وب و اپلیکیشن‌های غیرموبایلی واتس‌اپ در واقع آیینه اتفاقاتی هستند که در گوشی روی می‌دهد. اما این سیستم معایبی برای کاربران آن دارد که شامل قطع مکرر اتصال به اینترنت اپلیکیشن وب است. همچنین تنها یک اپلیکیشن دیگر می‌تواند همزمان فعال باشد به این ترتیب فعال‌کردن همان حساب واتس‌اپ در دستگاه دیگر باعث قطع پنجره وب واتس‌اپ خواهد شد.

شرکت واتس‌اپ اعلام کرد معماری چند دستگاهی جدید واتس‌اپ موانع مذکور را رفع می‌کند و دیگر نیازی به تلفن هوشمند به‌عنوان منبع اصلی اپلیکیشن نخواهد بود و همچنان کاربران می‌توانند به ارسال مطمئن پیام‌های همگام‌سازی‌شده در دستگاه‌های متعددشان ادامه دهند. در سطح فنی، این راهکار به هر دستگاه کلید هویت خودش را می‌دهد و واتس‌اپ سابقه کلیدهایی که به یک حساب کاربری تعلق دارند را حفظ می‌کند. این به معنای آن است که نیازی به ذخیره پیام‌ها در سرور خود و برانگیختن احتمالی نگرانی‌های حریم خصوصی ندارد.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل