اسلامی: استقبال دولت از تعرفه‌گذاری توسط بخش خصوصی در حد حرف است/ لزوم قیمت‌گذاری شناور اینترنت

رئیس سازمان نظام نصفی رایانه‌ای استان تهران گفت: دولت برای تعرفه‌گذاری اینترنت باید تعامل با بخش خصوصی را افزایش دهد و به قیمت‌گذاری شناور توجه کند.

به گزارش داتیکا، اسلامی در پاسخ به پرسشی مبنی موضع سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار…. خصوص قیمت‌گذاری اینترنت گفت: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در موضوع تعرفه‌گذاری اینترنت یک سری مواضع اصولی دارد و آن‌ها را با دولت مطرح کرده‌ایم.

وی افزود: دولت از واگذاری موضوع تعرفه‌گذاری اینترنت به بخش خصوصی در حد حرف استقبال کرده است ولی باید مذاکراتی بیشتری در این خصوص صورت گیرد.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران بیان کرد: این سازمان نظرات کارشناسانه را از طریق نمایندگان خود به وزارت ارتباطات و به خصوص کمیسیون تنظیم مقررات بیان می‌کند. سازمان نظام صنفی خواستار حضور سیستماتیک در کمیسیون تنظیم مقررات است در حال حاضر این سازمان یک نماینده در کمیسیونم تنظیم مقررات دارد ولی انتظار داریم در سال جاری تعداد نمایندگان بخش خصوصی افزایش یابد. حتی اگر این نماینده از نصر تهران نیز نبود حداقل از بخش خصوصی فرد مشخصی در کمیسیون تنظیم مقررات حضور داشته باشد.

اسلامی ادامه داد: متأسفانه خبرهایی که در مورد تصمیمات دولت منتشر می‌شود نشان می‌دهد وزارت ارتباطات فعلاً تصمیمی برای افزایش نمایندگان بخش خصوصی کمیسیون تنظیم مقررات ندارد. لذا هم باید توان تشکل‌ها تقویت شود و هم نظارت دقیق در تعرفه‌گذاری صورت گیرد.

وی عنوان کرد: سازمان نظام صنفی از نظر ارائه راهکارهای کارشناسی در خصوص قیمت‌گذاری اینترنت کوتاهی نمی‌کند و به طور دائم جلساتی در این خصوص برگزار می‌شود. در واقع آن چیزی که می‌توان آن را فصل مشترک بخش خصوصی و دولت دانست حضور نمایندگان تشکل‌های فعال در صنعت فناوری اطلاعات در کمیسیون تنظیم مقررات است. اگر دولت چنین رویکردی را در پیش نگیرد فاصله زیادی بین بخش خصوصی و نهاد دولتی در پروژه‌هایی نظیر شبکه ملی اطلاعات رخ می‌دهد.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران درباره راه‌حل‌های جایگزین افزایش صرف قیمت اینترنت عنوان کرد: در سراسر دنیا قیمت‌گذاری سرویس‌ها و خدمات متنوعی به‌روز است. راجع بسیاری از خدمات می‌توان به شیوه‌ای تصمیم‌گیری کرد که قیمت شناور باشد.

اسلامی گفت: یعنی قیمت‌ها باید مبتنی بر نیاز مصرفه‌کنندگان و خدمات‌دهندگان باشد. البته در خصوص ارائه سرویس‌های ارتباطی موضوع تنها قیمت نیست و دولت نباید اجازه دهد سرویس‌دهنده به شدت درگیر مسئله تعرفه‌گذاری شود. دولت باید به تدریج خود را از جایگاه کنونی در مورد قیمت‌گذاری اینترنت کنار بکشد و تصمیم‌گیری برای تعرفه‌گذاری هوشمند به بخش خصوصی واگذار شود.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

اینترنت گران می‌شود؟

ماه‌هاست که کاربران ایرانی به ارتباط اینترنتی باکیفیت و پایدار دسترسی چندانی ندارند. آنها معتقدند بخش قابل…
آخرین مطالب : اخبار،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل