اسنپ برای کاربران نابینا و کم‌بینا دسترس‌پذیر شد

اسنپ با هدف ایجاد فرصت برابر برای همه، نسخه اندروید اپلیکیشن خود را برای نابینایان و کم‌بینایان دستر‌س‌پذیر کرده است.

روابط عمومی اسنپ ضمن پاسداشت روز جهانی عصای سفید اعلام کرد: «کاربران مسافر نابینا و کم‌بینا می‌توانند از طریق برنامه‌های صفحه‌خوان از اپلیکیشن اسنپ استفاده کنند و به‌راحتی درخواست خودرو بدهند.»

در مسیر دسترس‌پذیری بیشتر
در سال ۱۹۶۹، سازمان ملل متحد ۱۵ اكتبر را روز جهانی عصای سفید نا‌بینایان نام‌گذاری کرد. هدف اصلی این روز توجه به افراد نابینا و کم‌بینا و چالش‌های مرتبط با این گروه از جامعه است. طبق تخمین سازمان بهداشت جهانی بیش از ۴۰ میلیون نفر از جمعیت جهان نابینا هستند. در ایران نیز جمعیت افراد نابینا بیش از ۱۸۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود.

اسنپ با دسترس‌پذیر کردن اپلیکیشن خود برای گروه‌های خاص تلاش کرده‌ است تا نقش موثری در تسهیل رفت‌و‌آمد افراد نابینا و کم‌بینا ایفا کند.

استفاده از قابلیت دسترس‌پذیری اسنپ برای نابینایان و کم‌بینایان
افراد نابینا و کم‌بینا با دریافت یا به‌روز‌رسانی آخرین نسخه اندروید اسنپ از طریق اپلیکیشن کافه بازار یا Huawei AppGallery از این قابلیت بهره‌مند می‌شوند.

بعد از دریافت یا به‌روز‌رسانی اپلیکیشن اسنپ، افراد نابینا یا کم‌بینا می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن‌های واسط صفحه‌خوان درخواست سفر خود را ثبت کنند. صفحه‌خوان‌ها برنامه‌هایی هستند که محتوای یک اپلیکیشن یا سایت را به محتوای صوتی تبدیل و به کاربران نابینا یا کم‌بینا کمک می‌کنند تا از خدمات اپلیکیشن‌های مختلف بهره‌مند شوند.

علاوه بر این، کاربر مسافر می‌تواند وارد قسمت تنظیمات شود و نابینایی/کم‌بینایی خود را در قسمت دسترس‌پذیری ثبت کند. با استفاده از این قابلیت کاربر راننده از وضعیت مسافر خود مطلع می‌شود و آموزش‌های لازم برای نحوه برخورد و برقراری ارتباط را دریافت می‌کند.

اقدامات اسنپ در حوزه دسترس‌پذیری
افزودن قابلیت اتصال به برنامه‌های صفحه‌خوان برای نابینایان در ادامه دسترس‌پذیری این اپلیکیشن برای افراد دارای معلولیت انجام شده است. پیش از این، قابلیت ثبت معلولیت در حساب کاربری در اختیار کاربران قرار گرفت؛ به این ترتیب افراد دارای معلولیت حرکتی و همچنین ناشنوایان یا کم‌شنوایان نیز می‌توانند با ثبت معلولیت در حساب کاربری خود سفر بهتری را با اسنپ تجربه کنند.

به گزارش روابط عمومی اسنپ، یکی از مهم‌ترین حوزه‌های مسئولیت اجتماعی برای این شرکت از ابتدای فعالیتش تاکنون حمایت از افراد دارای معلولیت بوده است. اسنپ در طول این سال‌ها علاوه بر دسترس‌پذیری اپلیکیشن خود برای افراد دارای معلولیت تلاش کرده تا گام‌هایی را برای بهبود کیفیت زندگی این گروه بردارد. از جمله این اقدامات می‌توان به معافیت از کمیسیون رانندگان دارای معلولیت و اجرای طرح‌های نیکوکاری در اسنپ‌کلاب با موضوعاتی همچون «کمک به اشتغال افراد دارای معلولیت»، «تجهیز دندانپزشکی ویژه افراد دارای معلولیت»، «تامین تجهیزات توانبخشی و پزشکی ویژه کودکان دارای معلولیت» و «راه‌اندازی مرکز مشاوره برای افراد دارای اتیسم» اشاره کرد. فعالیت‌های اسنپ در بخش مسئولیت اجتماعی از اینجا در دسترس است.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست