اسپیس‌ایکس می‌خواهد با سرویس رومینگ جهانی، کاربران در تمام نقاط دنیا به استارلینک دسترسی داشته باشند

استارلینک درحال آزمایش سرویس اینترنت ماهواره‌ای جدیدی است که به شما اجازه می‌دهد از تقریباً هر نقطه از دنیا به این شبکه وصل شوید؛ البته کشور مقصد باید استارلینک را تأیید کرده باشد. این شرکت نام سرویس جدید خود را «سرویس رومینگ جهانی» گذاشته است و می‌گوید هزینه ماهانه استفاده از آن 200 دلار است.

به گزارش داتیکا به نقل از دیجیاتو، براساس پیامی که برای برخی از کاربران استارلینک ارسال شده، آزمایش سرویس رومینگ جهانی برای عده‌ای از مشتریان این شرکت در دسترس قرار گرفته است. این پیام می‌گوید کاربران می‌توانند منتظر همان سرعت بالا و تأخیر پایین باشند؛ بااین‌حال ممکن است اختلالات کوتاه مقطعی هم در شبکه رخ دهد. استارلینک وعده داده است که کیفیت و پایداری خدمات این سرویس به‌مرورزمان بهبود پیدا کند.

سرویس رومینگ جهانی استارلینک از لینک‌های میان-ماهواره‌ای (یا همان لیزرهای فضایی) استفاده می‌کند تا در هر نقطه از دنیا بتوانید به این اینترنت وصل شوید. بااین‌وجود، مشخص نیست که عرضه اینترنت در کشورهای مختلف چگونه انجام خواهد شد؛ چرا که این شرکت در کشورهای گوناگونی مثل هند، پاکستان و کامبوج در انتظار دریافت مجوز است و در بسیاری کشورهای دیگر در دسترس قرار ندارد.


دسترسی به سرویس رومینگ استارلینک چگونه خواهد بود؟
در بخشی از این اطلاعیه آمده است که پرداخت هزینه این سرویس درحال‌حاضر فقط با دلار آمریکا ممکن است. همچنین کاربر با حمل دیش در کشورهای مختلف به‌عنوان واردکننده این کیت شناخته خواهد شد و باید در نظر داشته باشد که این اتفاق می‌تواند مشمول پرداخت هزینه‌های ورود یا مقررات مالیاتی محلی باشد. علاوه‌براین، گفته شده که دسترسی به سرویس رومینگ وابسته به مجوزهای رگولاتوری است.

استارلینک درحال‌حاضر با سرویس Dishy به کاربران اجازه می‌دهد تا قابلیت حمل دیش را داشته باشند، اما سرویس رومینگ جهانی می‌تواند محدودیت‌های دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای در نقاط مختلف را کمتر کند. برای مثال، سرویس استارلینک RV با هزینه ماهانه 135 دلار امکان نصب دیش روی خودروهای RV را فراهم می‌کند، اما فقط در چند نقطه خاص از دنیا عرضه شده است و می‌تواند سرعت اتصال کمتری داشته باشد.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

خداحافظی با نقاط کور دنیا

برای استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در گوشی، همچنین ارسال پیامک و ارتباط صوتی، نیازی به تغییر…
آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری ارتباطات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل