اعلام خطر بیت‌کوین برای دلار

بیت‌کوین هفته گذشته با رشد فوق‌العاده‌ای که داشت، تمام ضرر و زیان‌های قبلی‌اش را جبران کرد و توانست رکورد جدیدی را از خود بر جای گذارد. اگرچه پس از آن اوج‌گیری، اکنون بار دیگر ارزش آن به زیر 60هزار دلار رسیده است.

به گزارش داتیکا به نقل از همشهری آنلاین، هیلاری کلینتون، نامزد پیشین ریاست‌جمهوری آمریکا و وزیر خارجه دولت باراک اوباما، هشدار داده است که افزایش استخراج بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال می‌تواند وضعیت ذخیره دلار آمریکا را تضعیف کند. او در یک میزگرد اقتصادی در سنگاپور گفت: «به‌نظر می‌رسد تلاشی بسیار جالب و تا حدودی عجیب و غریب برای استخراج واقعی سکه‌های جدید به‌منظور تجارت با آنها شکل گرفته است. رمزارزها پتانسیل آن را دارند که منجر به تضعیف نقش دلار به‌عنوان ارز ذخیره، برای بی‌ثبات کردن کشورها شوند. شاید این موضوع از کشورهای کوچک شروع شود. امیدوارم کشورها توجه بیشتری به پیدایش ارزهای دیجیتال داشته باشند.»

از سوی دیگر، نجیب بوکله، رئیس‌جمهوری السالوادور نیز اعلام کرده است که کشورش قصد دارد نخستین «شهر بیت‌کوین» جهان را بسازد. او در این خصوص گفت: «اینجا سرمایه‌گذاری کنید و تمام پولی را که می‌خواهید به‌دست آورید. این یک شهر کاملاً زیست‌محیطی است که کار می‌کند و توسط یک آتشفشان انرژی می‌گیرد.»

السالوادور در‌ماه سپتامبر نخستین کشور در جهان بود که بیت‌کوین را به‌عنوان پول رسمی خود پذیرفت. اگرچه بوکله رئیس‌جمهور محبوبی است، اما نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که مردم سالوادور نسبت به عشق او به بیت‌کوین تردید دارند و معرفی این رمزارز به‌عنوان پول ملی در کنار دلار آمریکا، اعتراض‌ها علیه دولت را تشدید کرده است.

بوکله با تشبیه طرح خود به شهرهایی که توسط اسکندر مقدونی تأسیس شده است، گفت که شهر بیت‌کوین دایره‌ای خواهد بود و دارای یک فرودگاه، مناطق مسکونی و تجاری و همچنین یک میدان مرکزی خواهد بود که به شکلی شبیه به نماد بیت‌کوین طراحی شده است. بوکله 40ساله که در زمینه فناوری، اطلاعات خوبی هم دارد، در‌ماه سپتامبر در توییتر خود را «دیکتاتور» السالوادور معرفی کرد. او حالا می‌گوید: «اگر می‌خواهید بیت‌کوین در سراسر جهان پخش شود، ما باید اسکندریه آن را بسازیم.»

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل