افت جایگاه ایران در تازه‌ترین رده‌بندی جهانی سرعت اینترنت

در گزارش ماه فوریه اسپید تست، جایگاه ایران در هر دو فهرست کشورهایی با بیشترین سرعت اینترنت موبایل و ثابت با کاهش روبه‌رو شد.

به گزارش داتیکا به نقل از مهر، جدید‌ترین گزارش این وب‌سایت نشان می‌دهد در فوریه ۲۰۲۳ میانه سرعت اینترنت موبایل جهان ۷۷/ ۳۹ و میانه سرعت اینترنت ثابت جهان ۶۲/ ۷۸ مگابیت برثانیه بوده است. این در حالی است که در نخستین ماه ۲۰۲۳ (ژانویه)، میانه سرعت اینترنت موبایل جهان ۹۸/ ۳۷ و میانه سرعت اینترنت ثابت جهان ۳۴/ ۷۶ مگابیت برثانیه بوده است.

تازه ترین رده بندی اینترنت جهانی منتشر شد

سقوط یک پله ای ایران در رده بندی اینترنت ثابت

همچنین طبق این گزارش در دومین ماه ۲۰۲۳ میلادی میانه سرعت اینترنت موبایل ایران ۰۳/ ۳۵ مگابیت برثانیه است و جایگاه آن در رده‌بندی کشورهایی با بیشترین سرعت اینترنت با ۵ پله تنزل رده ۶۱ ثبت شده است.

تازه ترین رده بندی اینترنت جهانی منتشر شد

رشد ۱۱ پله ای بلغارستان در رده بندی اینترنت موبایل

در رده‌بندی کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت ثابت نیز ایران با سرعت۲۷/ ۱۱ مگابیت برثانیه در رده ۱۴۷ قرار دارد و جایگاه آن نسبت به ماه قبل یک پله کاهش یافته است. در رده‌بندی کشورهایی با بیشترین سرعت اینترنت موبایل به ترتیب در رده نخست و دوم امارات متحده عربی و قطر با میانه سرعت ۶۱/ ۱۷۹ و ۳۳/ ۱۶۰مگابیت برثانیه قرار دارند که البته جایگاه آنها نسبت به ماه قبل تغییری نکرده است. در رده سوم کره‌جنوبی با میانه سرعت ۴۶/ ۱۳۸ مگابیت برثانیه قرار دارد و جایگاه آن یک پله رشد کرده است. در رده چهارم نروژ با میانه سرعت اینترنت موبایل۲۳/ ۱۳۱ مگابیت برثانیه قرار دارد و جایگاه آن یک پله نسبت به ماه قبل سقوط کرده است.

تازه ترین رده بندی اینترنت جهانی منتشر شد

اما در رده پنجم مانند ماه گذشته دانمارک قرار دارد و سرعت اینترنت موبایل آن نیز ۶۶/ ۱۲۳ مگابیت برثانیه ثبت شده است. در رده‌های ششم و هفتم به ترتیب کویت (۷۹/ ۱۱۹ مگابیت برثانیه) و چین‌(۷۰/ ۱۱۶ مگابیت برثانیه) قرار دارند. در جایگاه هشتم رده‌بندی کشورهایی با بیشترین سرعت موبایل هلند (۲۸/ ۱۱۴ مگابیت بر ثانیه) قرار دارد و جایگاه آن نسبت به ماه قبل ۲ پله سقوط کرده است. در رده نهم مانند ماه قبل عربستان سعودی قرار دارد و میانه سرعت اینترنت موبایل آن ۸۸/ ۱۰۱ مگابیت برثانیه ثبت شده است. در رده دهم نیز بلغارستان با میانه سرعت اینترنت موبایل ۶۰/ ۹۷ مگابیت برثانیه قرار دارد و جایگاه آن نسبت به ژانویه ۲۰۲۳ میلادی ۱۱ پله رشد کرده است.

سقوط ۳ پله ای جایگاه هنگ کنگ در کشورهایی با بیشترین سرعت اینترنت ثابت

در رده‌بندی کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت ثابت مانند ماه‌های گذشته سنگاپور (۱۵/ ۲۳۷ مگابیت برثانیه) در رده نخست قرار دارد.

پس از آن در رده‌های دوم و سوم به ترتیب چین (۷۷/ ۲۲۶ مگابیت برثانیه) و موناکو و (۰۳/ ۲۲۶ مگابیت برثانیه) قرار دارند. در فهرست ماه فوریه ۲۰۲۳ میلادی جایگاه چین یک پله و موناکو ۴ پله نسبت به ماه قبل رشد کرده است. در رده‌های چهارم و پنجم نیز به ترتیب شیلی (۴۴/ ۲۲۴ مگابیت برثانیه) و امارات متحده عربی (۴۷/ ۲۱۹ مگابیت برثانیه) قرار دارند. جایگاه شیلی در فهرست پر‌سرعت‌ترین‌های اینترنت ثابت نسبت ماه قبل ۲ و امارات متحده عربی یک پله سقوط کرده است.

تازه ترین رده بندی اینترنت جهانی منتشر شد

در رده ششم تایلند با میانه سرعت اینترنت ثابت ۲۸/ ۲۰۳ مگابیت برثانیه قرار دارد و جایگاه آن نسبت به ژانویه ۲۰۲۳ هیچ تغییری نکرده است. در رده هفتم نیز دانمارک با میانه سرعت ۶۲/ ۲۰۰ مگابیت بر ثانیه قرار دارد و جایگاه آن نسبت به ماه قبل ۲ پله صعود کرده است. در رده‌های هشتم و نهم نیز هنگ‌کنگ (۵۳/ ۱۹۸ مگابیت برثانیه) و آمریکا (۱۷/ ۱۹۸ مگابیت برثانیه) قرار داشتند. طبق این جدول جایگاه هنگ‌کنگ در فهرست کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت ثابت در ماه فوریه نسبت به ماه قبل ۳ پله و آمریکا یک پله سقوط کرده است. در رده دهم نیز مانند ماه گذشته اسپانیا قرار دارد که میانه سرعت اینترنت ثابت آن ۳۰/ ۱۸۰ مگابیت بر ثانیه ثبت شده است.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،خبر ویژه،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست