افت جایگاه ایران در تازه‌ترین رده‌بندی جهانی سرعت اینترنت

در گزارش ماه فوریه اسپید تست، جایگاه ایران در هر دو فهرست کشورهایی با بیشترین سرعت اینترنت موبایل و ثابت با کاهش روبه‌رو شد.

به گزارش داتیکا به نقل از مهر، جدید‌ترین گزارش این وب‌سایت نشان می‌دهد در فوریه ۲۰۲۳ میانه سرعت اینترنت موبایل جهان ۷۷/ ۳۹ و میانه سرعت اینترنت ثابت جهان ۶۲/ ۷۸ مگابیت برثانیه بوده است. این در حالی است که در نخستین ماه ۲۰۲۳ (ژانویه)، میانه سرعت اینترنت موبایل جهان ۹۸/ ۳۷ و میانه سرعت اینترنت ثابت جهان ۳۴/ ۷۶ مگابیت برثانیه بوده است.

سقوط یک پله ای ایران در رده بندی اینترنت ثابت

همچنین طبق این گزارش در دومین ماه ۲۰۲۳ میلادی میانه سرعت اینترنت موبایل ایران ۰۳/ ۳۵ مگابیت برثانیه است و جایگاه آن در رده‌بندی کشورهایی با بیشترین سرعت اینترنت با ۵ پله تنزل رده ۶۱ ثبت شده است.

رشد ۱۱ پله ای بلغارستان در رده بندی اینترنت موبایل

در رده‌بندی کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت ثابت نیز ایران با سرعت۲۷/ ۱۱ مگابیت برثانیه در رده ۱۴۷ قرار دارد و جایگاه آن نسبت به ماه قبل یک پله کاهش یافته است. در رده‌بندی کشورهایی با بیشترین سرعت اینترنت موبایل به ترتیب در رده نخست و دوم امارات متحده عربی و قطر با میانه سرعت ۶۱/ ۱۷۹ و ۳۳/ ۱۶۰مگابیت برثانیه قرار دارند که البته جایگاه آنها نسبت به ماه قبل تغییری نکرده است. در رده سوم کره‌جنوبی با میانه سرعت ۴۶/ ۱۳۸ مگابیت برثانیه قرار دارد و جایگاه آن یک پله رشد کرده است. در رده چهارم نروژ با میانه سرعت اینترنت موبایل۲۳/ ۱۳۱ مگابیت برثانیه قرار دارد و جایگاه آن یک پله نسبت به ماه قبل سقوط کرده است.

اما در رده پنجم مانند ماه گذشته دانمارک قرار دارد و سرعت اینترنت موبایل آن نیز ۶۶/ ۱۲۳ مگابیت برثانیه ثبت شده است. در رده‌های ششم و هفتم به ترتیب کویت (۷۹/ ۱۱۹ مگابیت برثانیه) و چین‌(۷۰/ ۱۱۶ مگابیت برثانیه) قرار دارند. در جایگاه هشتم رده‌بندی کشورهایی با بیشترین سرعت موبایل هلند (۲۸/ ۱۱۴ مگابیت بر ثانیه) قرار دارد و جایگاه آن نسبت به ماه قبل ۲ پله سقوط کرده است. در رده نهم مانند ماه قبل عربستان سعودی قرار دارد و میانه سرعت اینترنت موبایل آن ۸۸/ ۱۰۱ مگابیت برثانیه ثبت شده است. در رده دهم نیز بلغارستان با میانه سرعت اینترنت موبایل ۶۰/ ۹۷ مگابیت برثانیه قرار دارد و جایگاه آن نسبت به ژانویه ۲۰۲۳ میلادی ۱۱ پله رشد کرده است.

سقوط ۳ پله ای جایگاه هنگ کنگ در کشورهایی با بیشترین سرعت اینترنت ثابت

در رده‌بندی کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت ثابت مانند ماه‌های گذشته سنگاپور (۱۵/ ۲۳۷ مگابیت برثانیه) در رده نخست قرار دارد.

پس از آن در رده‌های دوم و سوم به ترتیب چین (۷۷/ ۲۲۶ مگابیت برثانیه) و موناکو و (۰۳/ ۲۲۶ مگابیت برثانیه) قرار دارند. در فهرست ماه فوریه ۲۰۲۳ میلادی جایگاه چین یک پله و موناکو ۴ پله نسبت به ماه قبل رشد کرده است. در رده‌های چهارم و پنجم نیز به ترتیب شیلی (۴۴/ ۲۲۴ مگابیت برثانیه) و امارات متحده عربی (۴۷/ ۲۱۹ مگابیت برثانیه) قرار دارند. جایگاه شیلی در فهرست پر‌سرعت‌ترین‌های اینترنت ثابت نسبت ماه قبل ۲ و امارات متحده عربی یک پله سقوط کرده است.

در رده ششم تایلند با میانه سرعت اینترنت ثابت ۲۸/ ۲۰۳ مگابیت برثانیه قرار دارد و جایگاه آن نسبت به ژانویه ۲۰۲۳ هیچ تغییری نکرده است. در رده هفتم نیز دانمارک با میانه سرعت ۶۲/ ۲۰۰ مگابیت بر ثانیه قرار دارد و جایگاه آن نسبت به ماه قبل ۲ پله صعود کرده است. در رده‌های هشتم و نهم نیز هنگ‌کنگ (۵۳/ ۱۹۸ مگابیت برثانیه) و آمریکا (۱۷/ ۱۹۸ مگابیت برثانیه) قرار داشتند. طبق این جدول جایگاه هنگ‌کنگ در فهرست کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت ثابت در ماه فوریه نسبت به ماه قبل ۳ پله و آمریکا یک پله سقوط کرده است. در رده دهم نیز مانند ماه گذشته اسپانیا قرار دارد که میانه سرعت اینترنت ثابت آن ۳۰/ ۱۸۰ مگابیت بر ثانیه ثبت شده است.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،خبر ویژه،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل